لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء روايات اثارة و أكشن و مغامرات على نمط روايات مصرية للجيب


الماسة الارض السوداء

الفصل الاول :8_4_134: بسم الله نبدا 🌺🌺🌹بقلمي شهنده معبد 🌺🌺🌹 _____________________________________ قالوا جننت بمن تهوى فقلت لهم/ العشق أعظم مما بالمجانين* .................................................. نري في مكان مظلم فتاه تجري بكل ما

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما رئيكم في سرد الروايه؟
ممتاز 0 0%
جميل جداً 0 0%
جيد الي حد ما 0 0%
سئ 0 0%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 0. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-07-23, 08:14 AM   المشاركة رقم: 1
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2023
العضوية: 339577
المشاركات: 4
الجنس أنثى
معدل التقييم: Shahendh Mabed عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 10

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
Shahendh Mabed غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
Jded الماسة الارض السوداء

 

الفصل الاول السوداء بسم الله نبدا 🌺🌺🌹بقلمي شهنده معبد 🌺🌺🌹
_____________________________________
قالوا جننت بمن تهوى فقلت لهم/ العشق أعظم مما بالمجانين*
..................................................
نري في مكان مظلم فتاه تجري بكل ما تملك مسن قوه ومن يرها يخال له انها تجري من وحش شرس وهذه كانت هي الحقيقه فهي بالفعل تجري من وحش شرس لما تري لمثله شئ كان بجسد انسان وراس ذئب وعيناه سوداء واشد ظلمه من الليل حالك السواد
الفتاه تجري وهي تبكي بشده شعرت وكأن هذه نهايتها عندما وجدت في طريقها سد كبير يشبه سور القلاع والحصون واخذت تجري هربا ولكن كيف السبيل مع هذا السور العملاق وهذا الكائن كل مدا ياخذ في الاقتراب اكثر لذا ودون ان تمهل عقلها المذيد من التفكير اطلقت لساقيها العنان واخدت تجري بمداد هذا السور لعلها تجد باب تدخل منه الي هذا الحصن وتنجو بجلدها من هذا المفترس ولكن بينما هي تجري وجدت وحشا اخر ولكنه كان يشبه الذي كان يركض ورائها
الفتاه:يا مصيبتك السوده يا نوسه انتم توئم ولا ايه
ولكن وجدت زئير عال علي سؤلها الاحمق ذاك
الفتاه:صلي علي النبي في قلبك امال دا اخوك لسا بيجري وريا
هل جنت هذه الفتاه ام ماذا تقف لتتحدث الي الوحش الا تخشاه حقا
قالت الفتاه بابتسامه بلهاء:لحظه هو انت اللي بتجري وريا صح
خيل لها ان هذا الوحش يفهم ما تقول اذا به يبتسم بسخريه علي حديثها
وقال لهابهمس شيطاني اقسمت بعدها انها نهايتها: مقتلك علي يدي يا.......ماسه
انت يا ذفته اصحي يا بلاص المش الهي تدودي ذي ما المش بيدود يا خلفه الشوم والندامه اصحي طبعا دا انا لو جبت دكر بط كان نفعني اصحي يا بت امال لما تتجوزي هتعملي ايه اصحي لاتلاقي ابو ورده معلم علي وشك ويزغرط عليه ولا اقولك خليكي خلي عبده هو اللي ياجي يصحيكي ولا يا....
ماسه: ايه يا حجه ايه يا حجوج ايه يا نبع الحنان ووش السعد والخير حد قالك ان حضرت الرائد عبده فاضي لماسه الهبله لااااا لا يجوز تعطيله عن عمله وعشان كدا قررت اني اتنفض من سريري قبل ذكر اسم الباشا
جائها قلم علي قفها ودي صبحيه كل صوبحيه الافا المعتبر من الاخ الاكبر والوحيد في هذ المنزل هو واخته ماساه
عبده:صباح الخير يا ماستي
ماسه بسخريه:ولزمتها ايه ماستي وافها مقمر عيش (الافا:مؤخرت الراس)
ضحك عبده عليها لانها قصيره جدا مقارنتا به وقال:ماشي روحي هاتيلي الفطار يا بلاص المش حل كده وتبعها بضحكه صفراء يعلم جيدا ما سيحدث بعد هذه الجمله وهو للحق يجد لزته ومتعته في مشاكسة صغيرته والتي للحق تضفي الي حياتهم المتعه والمرح وهو لا يذهب الي عمله دون الحصول علي هذه المتعه
ماسه:ولا اااااا فوق دا انا ماسه ولاجر علي الله مش شويه العضلات ولا طولك دا ولا حتي شويه النجوم اللي معلقهم هم اللي هيخوفوني
نظر لها عبده ويحاول كبت ضحكته وهو يرها في هذا الامنظر والذي كانت ترتدي خف عليه قط ولاخر علي شكل دب وشعرها يقف كما لو انه تاج لجنيه تزم راسها كما لو انها طلقة من زوجها منذ سنين وتجري علي اطفالها عوضا علي ذالك طولها الذي لايتعدا صدره ولكن برغم كل هذا حاول ان ينظر اليها كما لو انه غضب من حديثها
ابتلعت ماسه ريقها:اااانا...انا..انا بس بحترمك واخذت توئدي دورها المعتاد
امتلأت عينها بدموع وهي تقول: انا عارفه انك بستقوا عليا مش شايف منظري والعيال لا كل كوم والعيال اللي بجري عليهم كوم تاني يا حضرت الضابط شوف واخذت تشير له كما لو انها حقا هناك اطفال بجانبها شوف مش عارفه اكسيهم كسوه حلوه ابوهم بيخلينا نسرح في المرور والله يا بيه
اخذ عبده يسفق لها:فنانه والله انت فنانه خساره يا بت تقعدي في البيت انت لازم تقدمي في الدوم هتبنوكي والله وانا هشجعك ودفعها في وجها غوري بقي اعملي الفطار لحد ما اتوضي واطلع يلا يا بت كان هذا صوته العالي عقب نطقه لهذه الكلمات جعلها تجري من امامه
واخذا هو يقلدهابصوت ساخر:شوف يا بيه اشوف ايه يا ختي ولا كأني مسرحها بتبيع فل وياسمين في اشاره المرور عليه العوض ومنه العوض
وكل هذا امام الست الوالده التي اعتادت علي هذا المشهد كل صباح
ام عبده:والله مخلفه شويه مجانين انا والله انا عارفه انهم شويه مجانين وحدفت كل واحد منهم فرده من ابو ورده وديما النشال بتاع الوالده يصيب وفي وشهم وجه علي طول
ماسه:خدي يا ست الحبايب منورين الدنيا والله خلي باللك منهم لانك محتجاهم وناولته الفردتين بتاع الشبشب وهربت هي وعبده كلا في اتجاه وضحكاتهم تملئ المكان
استوووب ✍️
تعريف الشخصيات (ماسه فؤاد المهدي:بنت ايه من الجمال ذات الشعر الاحمر الدموي والعيون الاصفر واحيانا ما تجدها رماديه او خضراءوهذا لان جميع هذه الالوان متمركزه في عينها ولكن تتغير بحسب حالتها المزاجيه وهذا سنعرفه فيما بعد طولها 160سم عمرها 19سنه في السنه الثانيه من دراستها في كليه الادآب قسم التاريخ رغم انها حصلت علي مجموع عالي في الثانويه العامه الا انها قررت الاتحاق بكليه الادآب
عبد الرحمن فؤاد المهدي: ضابط شرطه برتبة رائد جاد في عمله يلقب بالشيطان لانه لايرحم من يمس امن بلده ابدا مؤهل للعمل في جهاز المخابرات يملك من العمر 28عام فارع الطول يصل طوله 190 ذو جسد عضلي وعيون تشبه عيون اخته ولكن باختلاف لون شعره فكان شعره بني مائل الي لاحمر
فايزه الابصيري:والدتهما سيده حنونه وطيبه القلب والروح رفضت الزواج بعد وفاه زوجها أثناءقيامه باحد المهام للقبض علي بؤره ارهابيه وعاشت لراحه اولادها فقط رغم ما عانته من حزن لفقد زوجها العزيز لانها كانت تحبه لحد انها لم تكن يخال لها يوما ان زوجها سيتشهد وتبقي هي وحيدت كانت تظن اثناءتلقيها خبر استشهاده انها سوف تموت لفراق محبوبها ولكن الله انزل اليها السكينه والراحه الي قلبها مما جعلها الله السند لاولادها فلا يود اخوه لزوجها او اخوتا لها كما يقال انهم مقطوعين من شجره عاشوا لبعض وكافحوا مع بعض ورزقهم الله بطفلين تبارك الخالق ورثوا كل الصفات المشتركه بينهم لا عينها كانت رماديه بينما والدهم عينه خضراءمائله الاصفرار اكثر وشعر والدهم بني بينما هي كان لو نه احمر تملك من العمر43عام متوسطه الطول اصرت ان يلتحق ابنها بقوات الشرطه تكملتا لمسيرت والده في هذه الحياه )
فايزه:اخذت تردد الدعاءبان يحفظ لها ابنها ويعينه علي اداء مهامه علي اكمل وجه وتدعوا لابنتها بصلاح الحال ورزقها بالزوج الصالح الذي يسعدها في حياته
تعلوما تفخرانةتاالنازاتبلتزز لتازتاازز
اععااااااا اه يا بنت.........
خدي يا بت كانت هذه ماسه جائت من خلفها وهي تقول هذه الكلمات بصوت مرعب كما لو انها ملبوس
ماسه:هههههههههههه اجري يا عباس ودخلت غرفتها واغلقتها وهي تقلد والدتها من اخلف الباب
فايزه:ماشي يا ماسه الكلب اما وريتك ما انا معرفتش اربي انا لو ام شديده بصحيح كنت عرفت اربيك انما نقول ايه ماش مش هتطلعي هتطلعي ابقي وريني مين هيديكي المصروف
ماسه:ههاهاهاها ما انا عامله حسابي يا فوز واخدت المصروف من امبارح من عبوده
احتقن وجه فايزه: ماشي يا ماسه الكلب اطلعي يا بت هتجيبي اجلي انت واخوكي عليه العوض ومنه العوض
نسمع رنية احد الهوات الذي يصدح باحد اغاني المهرجانات الشعبيه لمسلم
ولم يكن هذأ الهاتف سوي هاتف ماسه
ذهبت ماسه لالتقاط هاتفها واخذت تغني معه متناسيه تمامما ان الهاتف يرن
الي انقطاع الرنين لتكتشف ماسه ان هاتفها يرن
ليعاود الرن مره اخرا باسم الحكومه
ماسه: الو يا حكومه
لتسمع الرد علي الطرف لاخر وهو لم يكن سوا صوت صديقتها
الحكومه: ياماسه الكلب يا سبب فشلي وتعاستي في هذه الحياه وو.....
ماسه: باس خلاص انا حفظت الاسطوانه ي غيره علشان نوزع
الحكومه!: بجد طب انا مكنتش عامله حسابي علي تهزيق جديد اما تاجي نبقي نفكر في حاجه تانيه
ضحكه ماسه بشده علي صديقه طفولتها وصبها: طب يلا يا اختي لبستي ولا لسه انا نازله ليكي اهو
ماسه والحكومه عايشين في نفس العماره السكنيه التي توجد داخل حي صغير وشعبي رغم امتلاكهم ما يجعلهم العيش في منطقه ارقي ولكن والدتهم رفضه ذالك لانها لاتستطيع ترك منطقتها التي شهدت علي حب طفولتها وصبها فهي وزوجها المتوفي وهم للحقيقه يعيشون في هذا الحي في جو من الالفه والراحه النفسيه وجو عائلي فهم تربوا في هذا الحي الشعبي وكائنهم عائلتهم او ان هذا الحي عباره عن عائله واحده
استكملت ماسه حديثها وهي تقول اوعي يكون اللي في بالي يا ميار ولم تكمل حديثها اذ تجد ميار تقف خلفها وفي يدها مكعبات من الثلج قد افرغتها في ملابسها من الخلف جاعله ماسه وكأنها قرد يؤدي احدي العروض المعتاده له في السيرك
ميار:ههههههههه طنط اتصلت عليا وعطتني التلج دا وانا قولت اخد حقي وحقها اشربي بقي
فايزه:يا منت كريم ومنتقم يارب البسي ياختي يلا علشان متتاخريش علي الجامعه
ماسه:حسبي الله انا حاسه انكم لاقيتوني علي باب جامع وانت يا ميار يلي باعتبرك اختي اهي اهي اهي وبدات في ادعاء البكاء
بدات ميار تصفق لها وتصفر بفمها كما يفعل الشباب:فنانه والله فنانه انت يا بت خساره في اداب
ماسه:بجد عجبتك وابسمت ببلاها
ميار:عظمه علي عظمه بس يا خساره هنتجرس انا وانت والبت منه الغلبانه علشان مرحناش وسلمنا البحث بتاع المنطق٨ه الاثاريه وبدات تتحدث بشكل يبدوا للوهله الاولي انها تتحدث عن احد مناطق الجن المحظور عليهم وهي بلفعل كذالك لان من المشهور عن هذه المنطقه انها ملعونه من قبل ومن يقترب منها يذهب الي مكان مجهول ولم ينجو منها احد الي الان كان هذا سرد ميار وهي تقوم بعمل تعابير مضحكه بوجها والتي من المفترض انها مخيفه
ماسه.:هههههههه مش قادره يخرب عقلك
ميار:بتضحكي علي ايه يا بلاص المش يلا قومي خلينا نشوف هنعمل ايه
ماسه:طب يلا مالك يا ماما
فايز:اتلم تنتن علي تنتون واحد نتن والتاني انتن ربنا يديم عليكم العبط يااااارب
كان هذا صراخ فايزه من هتان المعتوهتان
ماسه:استي يا فوز طب يا حجه خدي هنا الله يرحمك يا حج خدي هقولك واخذت تضحك هي وميار بينما ذهبت فايزه لام ميار التي تسكن في الشقه التي اسفلهم
(ميار: فتاه في 19من عمرها لديها من الجمال ما يجعل الكل صريعا لها ولكنها تتصرف بصبيانيه كما هو الحال مع ماسه لديها عيون بنيه مائله الي الاخضر وشعر بني وهي بنفس طول ماسه )
نسمع رنين هاتف وهم يهبطان من المنزل بنغمه مهرجان لعصام صاصا وهذه المره كان الهاتف لميار
ميار:دي منه زمنها نزلت من بيتها واول ما.....لم تكمل حديثها واذا بمنه تصعد علي الدرج
منه:اه يا جذمه منك ليها هنتجرس في الجامعه النهارده بسببكم يا شويه عرر جتكم نيله في معرفتكوا الهباب اخلصوا يلا
ماسه:يلا ياختي اياكش نلاقي عوض في وشنا علشان انا.....ولم تكمل حديثها اذا وهناك رجل عجوز يقترب منهم وعلي وجهه علامات الغضب
عوض:ماااااااااسسسه كان هذا صراخ عوض بعد ان رائها تخرج من العماره التي تسكن بها
امسكها عوض كمن يمسك بحرامي شباشب من امام احد المساخد وهوه يهزها انت يا بت ناويه تجيبي اخلي رايحه تقولي لام محمد اني انا اللي اخدت الفرخه بتعتها من عشت الفراخ ليه ياختي لقياني ديك لا وببجاحتك تقوليلها انك شوفتيني امتي دا ياراس فجله وعقل حمار ردي
ماسه:ياحج ما هو بعد الرج دا راس الفجله بقت عصير فجل وبعدين اعمل ايه وهي جايه تمصطفي
مشوفتيش الفرخه بتاعتي وحظك بقي مفيش غيرك اللي بيستحمل مصايبي معلش يا حج عوض وغمزت له بص هرضيك هاجي العب معاك طاوله بليل لو كسبت تسامحني تمام انت كسبت هروح لام احمد واقولها انك مش انت اللي اخدت الفرخه ها ايه رايك
كاد الرجل يجن ولكن علي ذكرها للطوله لعبته المفضله صافحها:تمام وابتسم بسخريه وقال اكيد هكسبك المره دي
ابتسمت ماسه بسخريه وكانها تكلم احد أصدقائها المقربين: يا عوض اتكلم علي قدك دانا ماسه ولاجر علي الله وبدات في الجري بعد ملاحظه احتقان وجه عوض وهي تقول اجري يافواز وهي تنفجر في الضحك هي وميار ومنه
(منه فتاه جميله وطيبه القلب تسكن في العماره السكانيه المقابله لماسه وميار عيناها بلون الازرق وشعرها بني وبشرتها مائله للاسمرار بعكس ماسه وميار ولكن سمارها كان يضفي لها رونق خاص من الجمال عمره 19وهي بنفس الكليه مع ميار وماسه وبنفس الطول وكائنهم توئم)
ماسه يا ماسه استني يا بت كان هذا صوت عوض الذكان يحاول الحاق بهم
ماسه:استخبوا هنا....ولم تكمل حديثها اذ بسيده اتيه لهم مناديه منه
ماسه:كلمي يا منوش ام مصطفي مش هتسيبك النهارده
منه:اجري منك ليها والله لنتجرس في الجامعه بسبب التاخير دا
ام مصطفي:هم مالهم دول بي....ولم تكمل حديثها بسسب سماع صراخ عوض عليهم وهو يقول ماشي يا ماسه والله لاخليكي تقولي حقي برقبتي
ام مصطفي وهي تنظر لعوض فهم اعتادوا علي هذا المشهد يوميا
اتلف عوض ليعود ووجد ام مصطفي في وجهه فابتسم ببلاها:في حاجه يا روح الفؤاد
ام مصطفي وهي يظهر عليها الخجل وتذهب سريعا لمنزلها
عوض وهو يهمس في نفسه لينا يوم يا ام مصطفي امتي مصطفي يحن ويرضا يجوزنا بقي كانت منه بمسابه المرسال بينه وبين ام مصطفي
عاد عوض وهو يتوعد لماسه فور عودتها وبدا في التدرب علي الطاوله مع احد أصدقائهفي الحي
في الجامعه وبالتحديد داخل المدرج بكليه الاداب داخل قسم التاريخ
الدكتور:السلام عليكم عملتم الابحاث ولا
ارتعبه ميار وماسه ومنه فالمعروف عنهم انهم مركز اول ثلاثتهم وخشوا ان يتم انتقاص الدرجات منهم بسبب هذا البحث ولكن بدات معالم الراحه علي وجوهم فور استكمال الدكتور لحديثه وهو يقول نمد المده اسبوع كمان علشان تعدوا البحوث كويس والنهارده هنبدا....وبدا في القاء المحاضره عليهم وهم نصتون له جيدا
وفور انتهاءالدكتور من المحاضره لحقه به الثلاث فتيات لمناقشته في امر تلك المنطقه المكلفه بالبحث عنها ثلاثتهم
يادكتور يا دكتور
كان هذا صوت ماسه وهي تجري خلف الدكتور
ماسه:بعد اذنك يا دكتور المنطقه 58والمكلف بيها البحث ودرستها دا كان البحث ليا انا مش هعرف اروح ليها لوحدي لان...ولم تكمل كلمها
الدكتور:انت بتصدقي الخرفات والعبط دا يا ماسه وبعدين ناس كتير رحوها قبلك توكلي علي الله وابداي
يبدوا انه لا مفر من الذهاب اليه
ماسه:استعنا بالشقه علي الله يا عبسلام
وهنعمل ايه يا ماسه كان هذا صوت ميار ومنه الذي نطقا بنفس الجمله في ذات الوقت
ابتسمه ماسه ببلاها وكانها تتدحث عن رحله مدرسيه ليس وكانها ذاهبه الي احدا المناطق الملعونه:ولا حاجه هروح للمنطقه بقلب اسد ولا يتهز ليا شعره قالت الاخيره وهي علي وشك البكاء
حاولت منه تخفيف الامر عليها:بصي احنا هنروح معاكي اول مره وبالمره نتفسح وابتسمه ببلاه والله شله متخلفه كان هذا حديث منار اثنا مكوثهم داخل كافيه الجامعه
يلا ربنا يسترها
ماسه:ايه دا انتم شايفين اللي انا شيفاه
التفتت الفتيات الي حيث ينظرون
منه:يا وجعه مربربه دا بينه مرار طافح....
دعم بليز 🥺
#الماسة الارض السوداء
#بقلمي شهنده معبد 🌹🌹🌺

 
 

 

عرض البوم صور Shahendh Mabed   رد مع اقتباس

قديم 11-07-23, 08:37 AM   المشاركة رقم: 2
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2023
العضوية: 339577
المشاركات: 4
الجنس أنثى
معدل التقييم: Shahendh Mabed عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 10

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
Shahendh Mabed غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Shahendh Mabed المنتدى : مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
Jded رد: الماسة الارض السوداء

 

السلام عليكم ورحمة الله ♥
القاءالسلام سنه ورده فرض
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين 🌺🌹🌹
___________________________________*******
وقفنا الفصل اللي فات عند
ماسه:ايه دا انتم شايفين اللي انا شيفاه
التفتت الفتيات الي حيث ينظرون
منه:يا وجعه مربربه دا بينه مرار طافح....
انطلقه ماسه نحوا الفتيات التي كانت تتنمر علي فتاه من ذوي الهمم
صرخه ماسه: انتم بتعملوا ايه
ردت عليها فتاه غليظه تدعى ميره: اوه شوفوا مين هنا ماسه هانم جايه تحامي لمياده
افرحي يا مياده دا انت غاليه اوي وزقه مياده وقعت علي الارض
ماسه: اه يا بنت كوم شكاير اليهود يلي مالقتيش حد نضيف يربيكي وانا هنول شرف تربيتك يا ميره الكلب انت
وعينك ما تشوف الا النور طبعا ماسه كانت متدربه علي فنون الدفاع عن النفس ودا كله بفضل اخوها عبد الرحمن اللي اصر يعلمها تحسبا لاي ظروف
ماسه. كانت بتضرب وهي مش شايفه غير مياده وهي بتبكي علي حالها واللي وصلت ليه
وحست بالقهر علي نفسها ولكن رفعت عينها وهي تري ماسه تكسر زراع التي لقت ميره بها
* مما جعلها تشعر بالفزع وفي الحقيقه حتي الامن خشي ان يقترب من ماسه لان الجميع كان يعلم مدا قوه ماسه وان الفتاه التي تدعى ميره تستحق كل ما يحدث لها وبعد اتهاء ماسه من هذه المعركه الداميه التي جعلت ميره لاتسطتيع حتي تحريك اصبعها من الالم
همسة ماسه بفحيح شيطاني احتسبته مؤخرا من اخيها: لو عايزه نوصلها للعميد يلا لكن فيها حبسك يا حلوه وابتسمه بسخريه وذهبت لمياده تحدثها ببسمه لطيفه وكانها لم تكن* فيقتالها او حديثها لميره
ماسه: مياده دودو حبيبت قلبي يا بنتي كنت فين من زمان واخذتها في حضن طويل كي تخفي دموعها التي هبطه فور احتضانها لمياده ولكن مسحتها بسرعه
مياده: ااااا...... ننننن.. ااا ككككنت رررر..ا يحه ااااااكل... فففففي الكا...... فففففيه
ابتسمت ماسه لهذه الفتاه واتجهوا سويا الي الكافيه وتناولوا الطعام تاركين ورائهم تلك المرأه الصعرانه هههه تخطط لها في مكيده
ميره:ماشي يا ماسه ام اعاااااااه كانت هذه صرختها جراءلمس صديقتها لزراعها المكسور اثناءأسنادها للقيام من علي الارض وبدأت في البكاءعلي حالها والي ما وصلت اليه بسبب تلك الماسه
بعد انتهاء الفتيات من تناول الطعام اوصلوا مياده الي التكسي الذي ستذهب به الي منزلها وهم انطلقوا الي وجهتهم
ولكن بمجرد التفاتهم اذا بسياره سوداءتقف امامهم ويختفوا معها
في مكان مظلم اشبه بمخزن قديم
ماسه:بت يا ميار بس بس انت يا بت انت وهي
في ايه يا اخت فضه كان هذا صوت كلا من منه وميار فهم اعتادوا علي منادتها بهذا الاسم في وقت المصائب
ابتسمه ماسه بسخريه وكانهم يرونها:دلوقتي بقيت فضي ياولاد الذين آمنوا
سمعوا صوت فتح الباب ونور بسيط يتسرب الي ذللك المكان المظلم واحدهم يتحدث بلكنه غريبه التقتوا منها كلمه علي ما يعتقدون انها فرنسية
الرجل:من منكم هي ميره السيوفي؟
ماسه:حتي الفرنسيين يا ميره الكلب ليهم طار عندك ماشي طب دا الواحد يكلمه ازاي
انا هترجم ليه كان ذالك صوت رجل اخر يتحدث اليهم
ماسه:الله يا منت كريم يارب طب يا اخي يلي بتفهم عربي بقولك خلي يشيل البتاع اللي علي وشنا دا
الرجل:ماذا تقول هذه الفتاه ماريوس
ماسه:دا اسمه ماريوس هههههههه
نظر لها ماريوس بغضب:ايه اللي بيضحك
ماسه:لا ولا حاجه بس يعني بتتكلم مصري واسمك ماريوس حاجه كده شبه الشاي بنعناع جنب الكروسوالفرنسي ههههه..صمتت ماسه عن الضحك فور رؤيه غضبه لا مؤاخذه يا بني دي غلبانه وبتجري علي يتامه عقلها فوت لما خطفتوها خلونا في المهم علي ما اظن بيسال علي ميره صح* احب اقولك ان مفيش واحده مننا اسمها ميره
تحدث ماريوس:ازاي دا في بنت هي اللي قلتلنا انا في واحده منكم هي ميره
ماسه:لحظه كدا البت اللي شورت علينا فاكره كان شكلها ايه
ماريوس:كان شكلها مبهدل وكانه في عربيه نقل فرمها تحتيه
ضحكه ماسه بصخب علي وصفه لميره بهذا الشكل وهي تتخيلها هكذا بعد ان هدات ماسه من الضحك
ماذا يقولون ماريوس ولما هذه الفتاه تضحك هكذا كان ذالك صوت الرجل الذي مع ماريوس
ماريوس:لا اعلم فبريانو* انت بتضحكي علي* ايه
ماسه:بص هحكيلك بس خلي بالك طويل معايا ميره دي يا سيدي........وبدات تقص عليه من هي ميره منذ مقابلتها لها اول يوم وبعد مرور ساعه نجد كل واحد منهم في يدت كوب شاي ويجلسون علي طاوله داخل ذلك المكان ومزالت ماسه تروي لهم قصتها هي وميره وبس يا سيدي اخر معركه بقي بيني وبين ميره كسرت درعها علشان كده هي حبت تنتقم مني وشاورت عليا بس انت مقولتليش انتم عايزين راس الحمار في ايه كانت هذه ميره وهي تضحك علي جملتها الاخيره
ماريوس:ولا حاجه يا ستي احنا من الانتربول الدولي وبنحول نلم أعضاء المافيا الدوليه ومقدرش اقول اكتر من كده
ماسه:يا الف مرحب يا الف نهار ابيض احنا قاعدين مع الانتربول الدولي واه يابوي تعال شوف ماسه وصلت لايه الا صحيح يا اخ الراجل اللي معاك دا فاهمنا
اه فاهمنا لانه لابس سماعه مترجمه كان ذلك صوت ماريوس موضحا لها تاففه منه بضجر بعد سامت هذا الحديث
منه:قولي يا اخ ماريوس هي الساعه كام
ماريوس:الساعه الان الرابعه عصرا
ماسه:يا وجعه مربربه دا انا لسه مجهزتش للطاوله اللي هلعبها بليل مع عوض
تلقت ماسه صفعه علي افاها انت يا بت في بصله في دماغك مش ملاحظه اننا مخطوفين والنبي يا اخي ودينا لحد اي طريق عمومي واحنا هنكمل متشلش هم كان ذلك صوت ميار الحانق من تلك التي تجلس بجانبها
انفجر ماريوس وفبريانوا عليهم وهم يرون وجه ماسه فور نطق ميار لهذه الكلمات
منه: طب ايه عايزه اروح اشوف ام مصطفي عايزه ايه واعمل صنيه جلاش بالحمه علشان عندي فلم ولازم انأنأ بيها علي ما ماما تعمل الاكل نظر لها ماريوس وفبريانوا بفزع
فبريانوا:اهرب يا ماريس اجزم حقا ان هؤلاءالفتيات مجانين قال هذا بصوت هامس لماريوس خشيتا علي نفسه من هؤلاء الفتيات انفجر ماريوس ضاحكا علي صديقه
ماريوس طب يلا خلينا نوصلكم وذهبت الفتيات والتي فور وصولهم الي الطريق العام
والنبي يا مارميرو لتكمل ووصلنا لحد عتبت الحاره ما انتم مش تمرمطونه المرمطه دي وفذ الاخر متوصلوناش لاخر الحاره
ماريوس:يالا هذا الاسم السخيف الذي تناديني به حقا لقد سامت منك اهبطي الان من السياره
هو بيشخط ليه كدا متفردش عضلاتك علينا يعم دا احنا بعد اللي عملتوه دا المفروض نقعد قعدت عرب وناخد حقنر اللي بهدلتوه دا كان ذالك صوت ميار العالي وهي دهدت ماريوس او لم يدركوا هؤلاء الفتيات انهم امام انتربول دولي وبعد مرور نصف ساعه كانوا يهبطون من السياره وفور نزولهم امام اعتاب الحي انطلق ماريوس مخلفا ورائه غبار كثيف كما لو انه لم يكن هنا قط مجنون والله مجنون الحمد الله الذي عفانا مما ابتلي به غيرنا كان ذلك صوت ماسه التفت ماس ورائها:ايه انتم بتبصولي كدا ليه كانت ميار ومنه ينظروا لها كانها تنين ذو راسين
لا ولا حاجه دا انت اللي المفروض ينطبق عليكي الدعاء دا يا مجنونه ماسكه في الراجل طول الطريق وعرفتي قصه حياته من يوم ما اتولد للان كانت تلك ميار
منه:لا ومكفهاش القادره تقوله طلق مراتك ازاي تسيبلك البيت والعيال وتروح عند امها من غير متعملك الغدا طلقها ليه ياختي مصلح اجتماعي ولا ماشه تطلقي في دا وت.....لم تكمل كلمتها بسبب ذلك الشبشب اللي طار وصاب وش ماسه اطلعيلي يا جذمه كان ذلك صوت والده ماسه من شرفه منزلهم
ماسه:هو ايه التهزيق اللي انا فيه لازم كل يوم بعد الجامعه اتمسي بالشبشب ولا ايه كان هذا بصوت هامس جايه يا نبع الحنان ووش السعد جايه طب فوتكم بعافيه يا ولاد هروح اشوف المصيبه الجديده ايه
صعده ماسه الي منزلها وجدت عبد الرحمن الذي تهتز له شنبات الدخليه كلها والملقب بالشيطان يرتدي جلبيه لا تصل لركبته ويربط ايشرب علي وسطه ويقوم بمسح الارضيه رلا اجدعها شغاله فلبنيه رنت خلخالي يما رنت خلخالي كان ذلك صوت ماسه من خلفه ومعها ميار التي تقف ببلاها يا فضيحتك يا عبده في وسط الدخليه نهض عبده بوجه صارم واقترب منهم وجذبهم الي داخل المنزل واطل براسه ليرا ما ان كان احدهم راه غير هاتان الفتاتان ولم يجد احد بالخارج ونظر لهم نظره شيطانيه تخالف تماما ما يرتديه:حسك عينك منك ليها لو اللي شوفتوه دا طلع بره العتبه دي هكون واخد اعدام فيكم فاهمين قال الاخيره بصوت عالي اسرع الاثنان بهذ راسهما:فاهمين فاهمين
التفت عبد الرحمن وما كاد يخطوا وهب وقع علي وشه
ما يقع الا الشاطر قوم يا وحش الدخليه قوم ههههههه كان ذللك صوت ميار التي اسرعه الي الباب* فور* ان نظر لها عبدالرحمن
طب سلام انا ولم تكمل حديثها ووجدت عبد الرحمن يمسكها من قفها مغلقا الباب:اقعد ياختي اقعدي رايحه فين انا هدخل جوه اطلع القي الشقه بتلمع تمام انا مش فاضي للهبل دا
فايزه:رايح فين يا يابا
عبدالرحمن:ايه يا ماما مهم اهم دا ايه التهزيق دا عاجب منظري دا يرضيكي الي انا فيه دا دانا يتهز ليا تجار المخدرات من مجرد ما يسمعوا اسمي يكون منظري بالشكل دا كل هذا والفتاتان تحاولان كتم ضحكاتهم
فايزه.: لا يا حبيبي ميرضنيش وانت يا جذمه ماشي حسابك معايا بعدين بقي يا جذمه اقولك اغسلي الموعين بليل تغسلي نصهم ويريت نضاف لا دول موسخين واتفاجئ بمنظر المطبخ بالصبح ايه بتعملي بشميل بالليل لا ومش بس كدا ببجحتك تكليها كلها ليه مربيه فيل وانا معرفش هتخربي البيت ولا حتي باين عيكل واستمر النقاش المعتاد واستغل عبد الرحمن النقاش المحتد وذهب لغرفتت كي يبدل ثيابه ويذهب لعمله قبل ان توقع به امه
بت يا منه كاة ذلك صوت الحج عوض فور رؤيته لمنه*
منه:نعم يا حج عوض
بصي انا عايزك تروحي تقولي لام مصطفي تحدد معاد مع مصطفي علشان يعني وادعي الخجل كالفتيات علشان اروح اطلبها من ابنها
منه:انت هتجنزي يا بيضه ياغتي عثل دا مصطفي كان عمل جنازتك قبل جوازتك انت نسيت اخر مره يا عوض
وبدا عوض في تذكر تلك المره التي اشار له مصطفي انه سوف يقطعه اربا عوضا عن اللحمه التي يقطعها هو واخذ يمسد علي رقبته لااااااااا كان ذلك صوت عوض وهو يتخيل نفسه وعوض يقوم بتعذيبه وتقطيعه وسنريوا غريب قاله عليه مصطفي لما راح يسلم علي امه
وبعد حلول المساء قامت ماسه بالبحث علي الانترنت عن المنطقه التي ستقوم بالبحث عنها
ماسه: يا عب سلام...... بصوت علي ربيع
استوب
#عارفه البارت قصير
#الماسه الارض السوداء🌺
#بقلمي شهنده معبد 🌺🌹🌺🌺

 
 

 

عرض البوم صور Shahendh Mabed   رد مع اقتباس
قديم 11-07-23, 08:40 AM   المشاركة رقم: 3
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2023
العضوية: 339577
المشاركات: 4
الجنس أنثى
معدل التقييم: Shahendh Mabed عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 10

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
Shahendh Mabed غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Shahendh Mabed المنتدى : مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
Jded رد: الماسة الارض السوداء

 

حابه اقول قبل ما ابدا يا ريت تدعموني بتعليق حلو ونجمه حلوه منكم البارت النهارده طويل جدا ياريت تقدروا المجهود ادعموني بقي 🌝🤓
بقلمي شهنده معبد 🌹🌺🌺🌹
#اللهم صلي وسلم علي سيدنا محمد 🌺
//////////////////////////////////////////////////////////////////
عيناك جيوشٌ مسلحة وقلبي الحصين يعلن استسلامه لجيوش عينيك، ويعطيك حق رفع راياتك في قلبي، فحبك احتلالٌ جميل، وعشقك استعمارٌ مدهش.
............................................................ ..........................
في مكان ولا اول مره نراه نجد المكان حالك بالظلام الا من اضأه خافته علي طاوله مستديره وهناك رجل يتحدث بلغه غير عربيه
الرجل 1:يجب علينا البحث في المنطقه 58والمنطقه 101فالزعيم يريد حجر الفا في اقرب وقت
رجل 2:لكن سيدي المنطقه 58ملعونه وسمعت عنها الكثير من الاقويل حولها ان من يذهب الي هذه المنطقه لا يعود
قام الرجل من مكانه صارخا بطريقه ارعبه الجميع
الرجل 1:ايها الحمقي ان لم تاتوا لي بالحجر في خلال يوم من الان ستكون نهايتكم علي يدي وانتم تعرفون حق النهايه لزعيم مافيا ايطالي سوف اقطعكم الي قطع صغيره واضع اجزاكم القذره لكلابي وهذا ليس قبل ان اترك اجسامكم تتعفن من كثرة التعذيب افهمتم قال الاخيره بغضب جاحيمي هرول الجميع من امامه خشيتا علي انفسهم منه
كدا احنا سمعنا كل حاجه وعرفنا المناطق اللي ناوين يرحوها كان ذلك صوت رجل يقبع امام حاسوبه ويرتدي سماعه ويوجد داخل مكان ملئ باحدث الاجهزه التي تساعدهم علي التوصل لكل صغيره وكبيره داخل البلاد نعم ايا ساده انه مركز المخابرات المصري
اللواءمحمدابراهيم: تاخد القوه وتنفذ الخطه اللي اتفقنا عليه
ادهم: تمام يا فندم
اللواء محمد: بالتوفيق يا بني ربنا يحرسك لمصر وبدا يربت علي كتفه فهو يعد ادهم احد اولاده التي لم ينجبهم (اللواءمحمدابراهيم:لواء بجهاز المخابرات المصريه ويهتم باكثر الاجهزه حساسيه المخابرات الدوليه لانه كان يلقب بصقر المخابرات بالرغم من بلوغه سن التقاعد الي ان الاداره رفضه تقاعده وهو ايضا رفض التقاعد كان متزوج من سيده مصريه اصيله لم يمن الله عليه بنعمة الانجاب ومنذ وفات زوجته ومن يهتم به هو ادهم رجل في 70من عمره الي ان ذللك لايمنع جاذبيته فمن يراه للوهله الاولي يعتقد انه في 43 من عمره وهذا الشعر الرمادي الكثيف الذي يعطيه المزيد من الهيبه والرونق)
(ادهم محمد الشافعى شاب تربي في الملجأ منذ ان توفي والديه في ظروف غامضه هو لا يعلمها كان عمره ان ذاك 6سنوات واهتم به اللواءمحمد بعد ان عثر عليه في عمر 15سنه واحتضنه في منزله وعمل علي تربيته فاللواء محمد كان صديقا لوالد ادهم وحين توفي والدي ادهم هو كان في مهمه خارج البلاد مما افقده اثره كل تلك السنين وهو الان يعمل في احد اهم اجهزت المخابرات وذلك يرجع لذكائه الحاد وخفته وصرامته الامتناهيه يملك من العمر 29عام ذو طول فارع 190سم وجسد عضلي بحكم عمله ولديه عينان سوداء تشبه عيون الذئب نعم ايا ساده فهو ملقب بالذئب وهذا لحدت ذكائه والجميع يعرف اسم الذئب لكن لا احد يعلم من هو)
انا متاكد انك هتلاقيهم وهتنتقم منهم انا عارف انك لسه بتدور ورا الموضوع ووصلت ان العصابه دي ليها يد كان ذلم صوت اللواء محمد وهو يربت علي كتف ادهم ابتسم ادهم ابتسامه باهته
___________________________________"
ماسه:انا لازم اروح المكان دا واحدي يعني ايه واحد وخمسين عالم اثار من أنحاءالعالم يموتوا في ظروف غامضه ومنهم اللي نجا بس اتجنن انا لا يمكن اخاطر بحيات ميار ومنه لازم اروح النهارده لوحدي
ماسه انت يا بت يا ماسه كان ذلك صوت فايزه وهي تنادي ماسه الحج عوض اتصل علي اخوكي وبيسال عليكي عملتي ايه يا مصيبه
ابتسمت ماسه ببلاها:ولا حاجه صلت عليه ام احمد وقولتلها هو اللي اخد الفرخه بتاعتك انهار عبدالرحمن في الضحك:يا مفتريه ملقتيش غير ام احمد وتقوليلها كدا ههههههههه
دا زمان الراجل هيفرمك مش هحوش عنك الدور دا سلم علي الشهدا اللي معاك سلم علي كل اللي هناك كان عبد الرحمن يقول لها هذه الكلمات مواسيا لها
ماسه:لا ممس لسا عمره طويل في البلد دي ممس لايمكن يروح هدر علشان كدا قولتله هنلعب طاوله ولو فزت سماح خسرت استكملت كلماتها وهي تبتلع ريقها وتقول هروح لام احمد
فايزه:يا ضنايا .....طب يلا ياختي علشان المطبخ مستنيكي وفيه كل ما تشتهي الانفس من اطباق وحلل
ماسه:ايه يا حجه مش هتساعديني طب دا انا رايحه احارب عوض
فايزه:لا ما انا جايه معاكي هعمل الفشار وهاجي علشان اسمتع وانت بتذلي يا جذمه
عبدالرحمن:وانا هروح اتصل علي البت ميار تطلع معانا واجيب معايا تسالي لزوم القعده
ماسه:ايوه بقي دلعني خليها تجيب الكوتشينه معها علشن نلعب ومتتنحنحش كتير في التلفون ماشي عقبتها ضحكه عاليه وهي تجري من امامه
عبدالرحمن وميار مخطوبين يا جماعه ليهم سنتين وهيكتبوا الكتاب لم تتم عشرين سنه يعني بعد سنه
القي عبد الرحمن الحذاءالذي يرتديه عليها:غوري هو انا عارف اكلمها منك دا انت المفروض اختي يعني تحنني قلبها الا لا كنتي هتخليها تفسخ الخطوبه خمسين مره واخرهم اول امبارح وبدا يتذكر ما حدث في ذلك اليوم
ماسه:بت يا ميار انت مرحتيش لعبده المكتب خالص
ميار:لا والله مجاش في بالي
ماسه:اسكتي علي اللي بيحصل هناك واحد صاحبه كان غايب في يوم وصاحبه دا شغال في الاداب وعبدوه ملوش في السكه دي لكن ايه حكم القوي علي الضعيف اما ايه بقي قفشوا شويه اجانب انما ايه صوريخ عيون ايه وجسم ايه قالت هذا وهي تبتسم بخبث وواحده منهم انقظها من جماعه كل يوم بقي من ساعة الموضوع دا وهي تجبلوا في هدايا ومسدجات اشي متشكره وايشي انت انسان اي بنت تحبك وكلام الاجانب المايص دا ولكي تتخيلي بقي راحتلو المكتب كام مره لم تدع ميار لها الفرصه وانطلقت مسرعه الي وجهتها وهي مكتب الرائد عبد الرحمن استني يا بت هقولك لا وبتبعتله اغاني اجنبيه كمان كان هذا صوت ماسه وهي تناديه
ابتسمتة ماسه بخبث:اشرب بقي يا عبده علشان تبقي تقول حقي برقبتي واخذت تصفر وتدنن باستمتاع ههههههههه
Back
ههههههه كانت تلك ضحكات ماسه العاليه وهي تصعد علي السلم متجه الي عوض
اتجه عبد الرحمن الي غرفته لمهاتفه ميار واخبرها بان تاتي لهم في شقه عوض
والله طب خد دي كان ذلك صوت ماسه المتحمس اسم الله عليه اسم الله عليه ماسه بيه حبيب والديه قالت ماسه هذه الجمله وهي تحيي جمهورها الواهي بعد ان هزمت عوض
قال لها عوض وهو ممتعض الوجه:اقعدي ياما اقعدي
ماسه: معلش يا عوض تتردلك مره تانيه في الافراح انشاءآلَلَهّ
فايزه:يا خساره ملحقناشنفرح بعد ما قولنا ان عوض هو اللي هيكسب بس لا والله لا نلعب الشايب دلوقتي والخسران هنفذ الاحكام وابتسمت بخبث بت يا ميار جبتي الكوتشينه معاكي
ميار:معايا يا معلمي
ضحك عبدالرحمن فها هي الحفله تبدا وعلي من علي ماسه وكلا منهم لديه ثأر عندها وللحق هو سعيد فيها فهي دائما ما تخسر في هذه اللعبه
عبد الرحمن:جه دورك يا حزين واستكمل حديثه مع والدته وميار ووالدت ميار وعوض متخافيش يا شابه داحنا هنريحوك هعهعهعهعههع
ماسه:في ايه يا ولاد صلوا علي النبي ماما عبوده ميار حبيب قلبي عوضالله ايه نسيتوا ماسه
جميعهم وفي صوت واحد وهم يقلدون ريا وسكيه:لا منسناش يا شبه علشان كده قررنا نريحوكي
ماسه:ماشي انتم اتقتوا والبادي اظلم يلا استعنا علي الشقي بالله
وبعد مرور عشر دقائق
والله العظيم دا ظلم عوض غش وشاف الورقه اللي معايا
والده ميار:لا عوض مخشش انت عايزه ترمي بلاكي علي الراجال وكانت تمسك العصي في يدها اقعدي يا بت علشان تنفذي لاحكام
ماسه:ايه يا دودوا دا انا بقول عليكي طيبه في ايه
دودو:لا ااااااااا متكليش بعقلي حلاوه يلا نبدا الاحكام انا هكم عليكي تطلعي من الشباك دا وتغني بنت الجيران لحسن شكوش وبنفس الطريقه
انتفضه ماسه وهي تقول اعمل ايه يا عنيا دا الساعه 12ونص يقولوا عليا اتجنيت لا انا لايمكن اعمل حاجه ذي دي
بِهَوايا أَنَّتَيْ قاعِدهُ معايا عنيكي لَيّاً مِرايَة
ياجمال مِرايَة العَيْن

خَلِّيكِي لَو هتمشي اناديكي أَنَّتَيْ لَيّاً أَنّا لِيَكِي
أَحَّنا الاتنين قاطِعَيْنِ

تَسِيبنِي أَكَرَهُ حَياَتَيْ وسنيني أُتَوِّه وَمِشّ هلاقيني
وَأَشْرَب خُمُور وَحَشِيش

وتجيني تُلاقِينِي لسه بِخَيْرِي مَشَّ هتبقي لِغَيْرِيّ
ايوا أَنّا غَيْرِيّ مفيش
كان ذلك صوت ماسه وهي تغني بصوت عالي وخرج بعض الجيران يغنون معها في مشهد بديع وكانهم اعتادوا علي هذا المشهد يوميا وبعد انتهاء الغناءبدات تحيي جمهورها الوهمي وكلا عاد الي مكانه مره اخري الي ان سمعت صوت منه من العماره المقابله لها وهي بالشرفه
منه:انا جيالك ياوحش بابا جه من الشغل وهناجي انا وهو وماما
عوض:مستنيك يا باشا ونظر لماسه نظرت تشفي هعهعهعهعه جاك الموت يا تارك الصلاه
وصلت منه ووالدها ووالدتها الي منزل عوض
والد منه: ازيك يا حج عوض انتقمت ولا لسه هعهعههههه
عوض لا مستنيك علشان نعمل التكتيك سوا
والد منه والذي يدعي فضل
فضل:يلا استعنا بالله علي المفتري
ابتلعت ماسه ريقها من نظرات فضل والتي توحي انه سيقتلها بسبب ما فعلته
flashback
انزلي يا ماسه الكلب وهاتي المسدس جاي كان ذلك صوت فضل وهو يزجرها
ماسه:ايه يا فضل باشا استنا عايزه اعمل نمره علي الواد عبده ولازم يكون معايا مسدس علشان لم تكمل حديثها وزجرتها منه
منه:انا قولتلك هنروح فطيس احنا الاتنين كانتا تتحدثان من فوق الدولاب داخل غرفه فضل
فضل:انزلوا جاي وبدا في فك حزامه وخبطه بشكل يثير الرعب في نفوسهم وهمس بفحيح والله هعد لعاشره لو منزلتوا لكون معلقم علي باب العماره لحد ميبان ليكم صاحب انتي وهي
بس بس كان هذا صوت ماسه الهامس وهي تقول بت يا منه احنا هنرمي المسدس من الشباك وهو ينزل يجيبه علي ماينزل نكون احنا روحنا لام مصطفي فوق تمام
منه:اشطا
ماسه:بص يا فضل باشا احنا اسفين علي الازعاج واوعدك واخذت تلوح بالمسدس وكانه سيقع دون قصد منها والقت به ولكن غفل عنها ذلك الذي يحفظ حركاتها عن ظهر قلب وفور القائها للمسدس امسك به هو
فضل:اسم الله عليك يا حبيبي وقعت في ايد مفتريه مش مقدراك عايزه ترميه من الشباك يا ماسه ماشي لولا بس انا عندي شغل دلوقتي بس هتروحي مني.فين وذهب وتركهم ظنت ماسه انها نفدت بعملتها تلك
Back
بص يا عوض يا حبيبي انا بفكر اننا نعلقها علي باب العماره لمده يوم ايه رايك كان ذلك اقتراح فضل
فايزه وهي تاكل بعض الب وتلقيه علي وجه ماسه لاغظتها:لا دي قديمه وكمان انا عايزاها علشان هتغسل المواعين
انا عندي فكره تانيه وهتفت بها والدت عوض وهي ترتدي زي النوم والذ عليه رسومات كرتونه اتجهت للجلوس جانب فايزه واخذت منها بعض اللب والفيشار:هتروحي لام احمد وهتعملي اللي هقولك عليه
بعد ربع ساعه من الضغط علي ماسه نجدها تقف امام احد المنازل
دق دق دق دق
افتحي يا ام احمد انا ماسه
وكان الجميع يراقبها من بوابه العماره
ام احمد:عايزه ايه يا بنتي حرام عليكم يا عيله مجانين انتم كل يوم علي هذا الحال واخذت تتمت ببعض الكلمات فتحت الباب ووجدت ماسه تمسك في يدها مغرفه الطعام كما لو انها مذيعه
ماسه:مساك بالخير والبركه والسعاده يا ام احمد كيف حالك كانت تتحدث وهي تضع المغرفه وكانها تتحدث في الميك
ام احمد:مساءالخير
ماسه:بصوا يا جماعه احنا معانا متسابق جديد نتعرف بيكي ام احمد
نظرت لها ام احمد بغرابه
ام احمد:لا حول ولا قوة الابالله العلي العـظيم ايه يا بنتي اللي حصلك وبتكلمي مين
نظرت ماسه للذين ينظرون لها بتشفي واستمتاع ولكن ام احمد لم ترهم بسب الباب الذي يحجب الرؤيه عنها
استكملت ماسه حديثها وهي تقول:تفاصيل المسابق يا ام احمد كا الاتي هتقولي الجمله دي عشر مرات تكسبي معانا فرخه والجمله هي شـرشـفـنا مع شـريف وشـرشـف شـريف زي شـرشـفـنا.
لم تستكمل ماسه جملتها حيث وجدت الباب اغلق في وجهها
ماسه:ولان فاصل ونواصل لان ام احمد انسحبت
قالت جملتها انطلقت للذين يقفون باستمتاع وهم يضحكون علي مظهرها انتهي اللقاءما بين الضحك والمرح والفرح وعاد كلا منهم الي منزله فهم اعتادوا علي التجمع في منزل عوض كل مساء
............................................................ ...................
في صباح اليوم التالي
استيقظ ادهم في الثالثه فجرا لبدا عمليته وخرج من منزله الي الوحده الخاصه به
ادهم:جاهزين يا ابطال
جاهزين يا فندم كانت هذه صيحات ابطال عناصر الشرطه
ادهم:علي الخطه ذي ما احنا محدش يتحرك من مكانه غير علي الوقت اللي حددناه تمام
تمام يا فندم
اتجه ادهم والقوات الخاصه به الي المكان الذي سيتم التنفيذ به في التاسعه صباحا
يقف رجل ويرتدي ذي وكائنه مرشد سياحي وهذا لانه كان يتولي الاشراف علي مجموعه هناك
الرجل:اهلا بكم في مصر لقد اخترتوا هذا المكان من بين بقاع مناطق الاثار بناءعلى طلبكم وكلفتوا من الشركه التي اعمل بها بارشادكم في هذه الرحله اقدم لكم نفسي انا فارس الاسيوطي وساقوم بشرح هذه المنطقه الاثريه لكم المنطقه 58

............................................................ ................
استيقظت ماسه صباحا وحزمت كل الامتعه التي ستحتاج اليها في رحلتها الي المنطقه 58
ماسه:ماما انا خارجه هتحتاجي حاجه
فايزه:سبحان الله ايه اللي مصحيكي بدري كده
ماسه:عندي بحث عن منطقه اثريه ولازم اروح بدري لانهم بيخلوا المكان من اي حد الساعه واحده. ونص الظهر
اقتربة منها فايزه واحتضنتها:تروحي وترجعي بالسلامه يا قلبي
حبيبتي يا ماما
هبطت ماسه من منزلها واتجهت الي خارج اللحي واوقفت تكسي واتجهت الي وجهتها
............................................................ ..........................
في مكان اخر نجد رجل يتحدث مع صوره يمسكها في يده
الرجل:انا عطيطه الرساله وهو اكيد هيحاول يدور مش عارف كان غرضك ايه لكن بجد انت وحشتني ربنا يعدي الايام الجايه علي خير وتنهد بثقل ووضع الصوره في الرف الذي كانت به وانطلق خارجا هذه الغرفه والتي للوهله الاولي تعتقد انها متحف اثري ليست مجرد غرفه
............................................................ .........................
والان لندخل ونستكشف المنطقه اكثر كان هذا صوت فارس وهو يقود السياح داخل المكان
من انت وماذا تفعلين هنا التفتت تلك الفتاه الي الصوت انا ادعي ماسه
فارس:هل انت من الوفد الاجنبي
ماسه:اه اكمنه شاف ملامحي اجنبيه لا انا لست
فارس:انت بتكلمي مصري
ماسه:اه دا الطبيعي لاني مصريه وسع بقي خليني اشوف اللي جايه اعملو قبل ما يقفلوا المكان
كل هذا وهم في مكان يشبه الحجره الملكيه فقد دخلها فارس وكان الوفد في انتظار اشارته ولكن انتبه الاثنان الي انغلاق الحجر الذي كان علي الباب
ماسه:يا وجعه مربربه دا بينه مرار طافح واخذت تولول علي حالها ياصغيره علي الموت يا ماسه يا خسارة شبابك حسبي الله فيك يا دكتور عبد اللطيف مش ملعون شكلك هتمو اممممممممممممم
فارس:اسكتي يا بومه اما اشوف ايه اللي حصل قال ذللك وهو يكمم فمها
قام فارس باستخراج جهاز من حقيبته تحسبا لموقف كهذا ووضع سماعه في اذنه
احمد احمد......سامعني
فارس:استغفر الله مفيش اي استجابه من الجهاز
ماسه يعني ايه اسكتي بقي خليني افكر بينما هو يبحث عن شئ يزيل به هذا الحجر اخرجة ماسه من حقيبتها العديد من الاطعمه وفرشه علي الارضيه الرخاميه مفرش للرحلات
ماسه:علي ما تدور علي حاجه نخرج بيها من هنا انا هنأ نأ بشويت الاكل دول
نظر لها فارس بفزع:ت ايه يا ختي تنأنأي بطاطس ومكرونه بشاميل وجلاش بالحمه ليه انت يا بت من اكلي لحوم البشر واخرج مسدس من جيبه خشيتا منها وكان يسالها بجديه
انتفضت ماسه:ما تصلي علي النبي في قلبك لحوم بشر ايه هههه ااااانااااا بس طلعت من غير فطار والله
لااااااا انت من اكلي لحوم البشر انا قرات كتير عنهم كان ذالك صوت فارس وهو يبتعد عنها
استني بس ايه دا......
............................................................ .........................
عبد الرحمن:صباح الخير يا ماما
فايزه:صباح النور يا حبيبي
عبد الرحمن:هي ماسه نايمه ولا ايه
فايزه:لا ماسه نزلت بدري
عبد الرحمن:نزلت الجامعه بس النهارده معندهاش محضرات
فايزه: لا يا حبيبي نزلت المنطقه الاثريه علشان الدكتور كلفها تعمل بحث فيها
عبد الرحمن:مشت لوحدها ولا ايه
فايزه:مش عارفه والله كلم ميار شوفها نزلت معها ولا ايه
عبدالرحمن:حاضر
لازالت أوردتي عاريةٌ تطلب أن يسكنها دفء الحب ونظرة من الشوق_يناجي_عينيك يتمنى عناقٌ يُنسيها قسوة ليلٍ أرقني اااااهٍ من قلبي لازال يناجي طيفآ عني يغيب ليسكنني غرام وسحرٌ فاض ل يملأ أنفاسي بحنين الحب ويغمر نبضي بلحظاتٍ كانت كل الحلم وأمسي ف كيف ل روحٍ غادرها العشق أن تتنفس أشواقآ
ميار:ايه الكلام الحلو دا صباح الخير يا عبود
ابتسم عبدالرحمن بسخريه:دا اخرك صباح الخيريا عبود
ضحكت ميار بصخب علي الدروب
قلبي لك يا من ملكت كل القلوب … وعهدي لك أني سأبقى رفيق الدروب
دا ردي عليك يا عبد الرحمن هل هذا يكفيك
عبدالرحمن:حبيبتي ابيت الشعر كلها لاتوافي حق وصف ما في قلبي اليك
ميار انا بتكلم جد انا عايز التعامل بينا يبق مفيهوش حدود وانا بقالي 19سنه مستني خلاص بقي طفح الكيل يا فتاه الا تعلمي مقدار المي وانت بعيده عن قلبي انا حبيتك يا ميار من وقت ما جيتي علي الدنيا انا اللي شلتك واتربيتي وكبرتي قدام عيني كل اللي حولينا قالو عن حبي ليكي تملك لاني بتحكم في كل حاجه في حياتك هم مش فاهمين اني لو اطول اخبيكي جوا قلبي بعيد عن الناس كلها هعملها انا بغير من عيني اللي شيفاكي انتي كنزي في الحياه وبنتي وكل ما املك
ميار: عبد الرحمن انا بحبك
عبدالرحمن: حبيبتي تخطيت كل مراحل الحب وابحرت في العشق صريعا لعينيك
نسيب النحنيح دول بقي علشان اخوكم سنجل باس
............................................................ ..................
ماسه:حاااااااسب
ااااااااااااه كان ذلك صراخ فارس وهو ينزلق في تلك الهاويه
ماسه:انت كويس يا فارس باشا الدنيا اخبارها ايه عندك اوزع البشاميل علي روحك
فارس:اسكتي يا ااااااه كان ذلك صراخه جراء وقوع ماسه فوقه ابعدي ايه نزلك انت مجنونه
ماسه:هو انا جيت بمزاجي كان في قشره موز فوق دوست عليها من غير ما
فارس:ايه دا
ماسه:يا نهار ابيض
كان صراخ الاثنين يملأالمكان بسبب تلك الفجوه التي تسحبهم اليها
فارس:هنموت يا بومه هنموت يا فقريه
ماسه:سامحني يا عوض حسبييييييي الله فييييك يا دكتور عبد الطيف

هيا لنحضر ذلك الحجر اللعين ونرحل ما هذا كان المكان كله يهتز بشكل غريب وخرج كل من بالمكان من هذه المغاره ما هذا ما الذي يحدث العنة عليك فستريكوا وعلي ذلك الحجر العين فقد شعروا باهتزاز عنيف في المكان هيا اخرجوا
لكن سيدي ان نجونا من هذا المكان لن ننجو من غضب السيد فوستريكوا
اغرب عن وجهي الان فلن نخرج وسوف نعود مجددا فهو امهلنا يوم كام لاحضار ذلك الحجر العين

يا فندم في حركه غريبه في المقبره نهجم ولا ايه
القائد المساعد:لا سيادت اللواء محمدالغي الاقتحام بلغوا ادهم باشا والحقوني
تمام يا فندم
ذهب الجنود لابلاغ ادهم ولكن بعد مرور اكثر من ثلاث ساعات من البحث لم يجدوه لذلك ظنوا انه علم من اللواء الغاء المهم وذهب بعد هذه الحادثه تم ابلاغ قوات الاثار والدفاع المدني واخبار منقبوا الاثار للبحث في هذا الامر العجيب
فارس:ايه دا انا فين اه انا ليه حسس اني مش عارف اتحرك انتي يا انسه ياحجه انتي نايمه علي مرتبه ما تقومي
ماسه: اه انا فين اه انا موت حسبي الله نظرت ايه دا نظرت للذي ينظر اليه وابتسمت ببلاها كانها ما بين اليقظه والاغماء انا فين
سرح فارس في عينيها وشعرها ذوا الون الغريب انت عنيكي ازاي كدا كان ذلك صوت فارس الذي نطق بهذه الكلمات وهو غير واعي استفاق علي صراخها
ماسه: اعااااااااه الحق في تعبان وراك
انتفض فارس من مكانه واخذ يبحث عن شئليضرب به الثعبان
ماسه: هش هش امشي لا تازيني ولا اذيك هش
فارس: هو انت بتهشي فرخه يا اما ابعدي امسكه فارس من زيله طريقه معينه وضربه بالارض وافرغ الثم منه وكانه يعلم كل هذه الحركات باتقان
ماسه:وحش الله عليك يا حبيب والديك الا صحيح انت كنت في الصعقه ولا حاجه
ضحك فارس بسخريه علي هذه الفتاه وبدوا ان الطريق معها سيطول امده
التفت حوله لعله يعلم اين هم ولكن لم يجدوا شئ يدل علي الحياه سمع صوت بكاءمن جانبه
فارس:بتعيطي ليه دلوقتي
ماسه:البتاعه اللي بلعتنا وجابتنا هنا معرفتش تجيب الاكل معنا بس الحمد الله معايا الفون بتاعي
حقا سيجن من هذه الفتاه
من انتم ولما ثيابكم بهذا الشكل انتم اغراب اليس كذالك كان هذا الصوت يصدر من خلفهم
نظرت ماسه برعب من هذه اللغه هي تعرفها حق المعرفه كذالك الماثل بجانبها
فارس:يانهار ملحوس
ماسه يا عب سلام..
............................................................ ............................
مين اللي امه داعيه عليه وجاي يتقدم دا قالت منه هذا وهي تحاول إخفاءالخجل الذي ظهر باديا علي وجه
فضل:دا شاب كويس ومحترم وشغال في جهاز المخابرات معانا وانا الحقيقه ما صدقت علشان يخلصني من عمايلك انت والبت ماسه وميار اللي هتجيبوا اجلي انشألله بسببها
منه:ليه بقي دا لما ياجي يتقدم هقلوا نعيش هنا علشان افضل علي قلبكم علي طول هههههههه
فضل:ودا اللي هقوله برده لاني مقدرش استغني عنكم انتم التلاته وميار كدا هتجوز عبدالرحمن وهتقعد معانا الدور كدا علي ماسه والله وكبرتوا ههههههه
وتنهد وقال الا صحيح مشفتش البت ماسه النهارده
منه:ولا انا وبتصل عليها بقالي تلات سعات مش بترد بما انك جيت تعالي معايا نشوف هي راحت فين
فضل:يلا استني هغير واصلي وهاجي معاكي
منه:تمام
قامت منه بلاتصال علي ميار وعلمت منها انها ذهبت الي منطقة البحث وللحق هم قلقين عليها لانهم هم من يعلمو حقيقة هذه المنطقه يالكي من متهوره يا ماسه كيف تذهبي الي تلك المنطقه بمفردك تنهدت منه بعد ان تحدثة في ذهنها بهذه العباره
منه:ربنا يستر وتاجي بالسلامه
فضل:يلا يا منه
خرج فضل ومنه من المنزل وذهبوا الي منزل ماسه
ميار:منه مقدرتيش توصلي ليها انا خايفه عليها من المكان دا
منه:لا وكل ما اتصل يديني مغلق
ميار:حتي طنط قلقانه وقالت هتستنا للمغرب لو كده هتتصل علي عبد الرحمن
منه:ربنا يستر
كل هذا وفضل لا يعلم شئ مما يقولون
فضل:هو في ايه ومنطقة ايه اللي بتكلموا عنها
منه:الحكايه وما فيها يا ولدي ان دكتور عبد الطيف كلفنا بان احنا نعمل ابحاث عن مناطق اثريه مختلفه من حظي انا وميار ان المناطق بتاعتنا ليها معلومات كتير علي النت لكن ماسه المنطقه بتاعتها كل اللي مكتوب عنها انها ملعونه من زمن الفرعنه وعلشان كدا اضطرت تشوف المنطقه دي بنفسها لان المنطقه حتي ملهاش اي صور لان كل اللي حاول يصورها كان بيخرج منها مجنون ومفيش اي صور في الكاميرابتاعته داغير غير ان الكاميرابتتحرق مجرد خروجها للشمس كمان المكان هناك مفيش فيه بصيص نور ولما روحنا مره انا وماسه وميار للمكان دا لقينا عباره غريبه علي المكان من برا وقدرنا تقراها لان زي ما انت عارف احنا اخدنا اللغة القديمه للفرعنة رغم انها مكنتش محل درستنا وكمان احنا درسنا اللغه اليونانيه القديمه ودا اللي خلانه متصدرين عن باقي زميلنا المهم الجمله كانت بتقول تفتح البوابه عند تعامد النور علي مقبرة الملك سنوسو في وجود بردية النبوأه وعين الفا
احنا استغربنا وقتها من الجمله وكمان كان مكتوب........
عبد الرحمن:ايه موقفكم علي السلم كدا
منه:ولا حاجه احنا كنا طالعين فوق اصلا تعالوا يلا هنكمل كلمنا فوق
ذهبوا جميعا الي منزل عبدالرحمن:اخرج عبد الرحمن المفتاح من جيب بنطاله وفتح الباب
عبد الرحمن:ماما ماسه انتم فين
فايزه:عبدالرحمنوبدات في البكاءاختك يا عبدالرحمن من ساعة ما طلعة وهي ما جتش والعشا هتاذن انا خايفه عليها والفون بتعها مقفول
عبدالرحمن:ازاي دا طب انا معرفش حتي هي راحت فين
منه وميار:انا عارفه......
............................................................ ..............................
نظر لهم الرجل بغرابه
ماسه:أوعى يكون اللي بفكر فيه لا والنبي يارب انا عارفه اني بعمل مصايب كتير وهجلط عوض وفضل بسبب عمايلي لكن يارب انت غفور رحيم
فارس:انت جايه تتوبي هنا انا سمعت غلط ولا انت
الرجل:هاي انتم توقفوا عن الثرثره بهذه اللغه الغريبه وهيا اذهبوا امامي
نظر كلا من فارس وماسه لبعضهم البعض
ماسه:هو كدا مش فاهم اللغه بتاعتنا وكمان
ماسه وفارس:اللغه دي لغة فرعونيه قديمة
ماسه:اجريييييييي يا فارس باشا وانطلق الاثنان نحو مستقبل مجهول

............................................................ ...................
ياتري مين اللي لقي فارس وماسه في المنطقه الغريبه اللي هم فيها وايه حكاية فارس؟!
ومين عريس الغفله اللي جاي يتقدم لمنه؟
فوت قمر زيكم وتقدير حلوا البارت الجاي قنبله

اتمني البارت يعجبكم واتمني اعرف رايكم ايه فيه
#الماسة الارض السوداء
#بقلمي شهنده معبد 🌺🌹🌺🌹

https://www.wattpad.com/story/346190...upmPOnFo90UmUX
فوت قمر هنا ومتابعه بليز ونجمه وقول رايك من بابا جبر الخواطر مش هتخسروا حاجه 🌺🌹🌹🙂

 
 

 

عرض البوم صور Shahendh Mabed   رد مع اقتباس
قديم 11-07-23, 09:29 PM   المشاركة رقم: 4
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2023
العضوية: 339577
المشاركات: 4
الجنس أنثى
معدل التقييم: Shahendh Mabed عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 10

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
Shahendh Mabed غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Shahendh Mabed المنتدى : مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
افتراضي رد: الماسة الارض السوداء

 

حبيبي يا محمد... يارحمتا للعالمين
يا من نورت قلوبنا بلايمان... فديتك سيدي بامي وابي ������♥
اللهم صلي وسلم علي سيدنا محمد ��
............................................................ .................................
أحبكِ
ها أنا تهيأت لأبحر لجنون عشقكِ

منذُ النّظرة الأولى

منذُ تصافحنا باليدين

لا تحرميني حبّكِ

دكّي معاقل الصّمت

هدّي معاقل الكبت

ما أدراكِ بأنّي لن أنهار

فقط ثوري وحطّمي كلّ القيود

ثوري شوقاً

ثوري ولهاً

ثوري هياماً

صدري ميدان عشق

وعينيكِ بحر غرام

بحضرة المكان

تعالي تأبّطي ذراعي

أغمضي عينيكِ

وادخلي حافية القدمين

ليكون عطركِ، همسكِ، نفسكِ

سبب ثورة جنوني

تأمّليني من بين الحضور

لتحبّيني أكثر

ذوّبيني كقطعة سكّر

لأحبّكِ أكثر...وأكثر... وأكثر

صباحكِ سكّر
............................................................ ..........
ماسه: هوووووووف واخيرا هربنا منهم يا شيخ الفرعنه دول ايه مركبين عجل في رجلهم لولا المكان الغريب دا مكناش قدرنا نهرب
نظر فارس حوله وتفحص المكان جيدا ليعلم ما اذا كان المكان يوجد به احد ام لا او مؤهل للمكوث به: مكان مش بطال بس مش هينفع نقعد هنا كتير لان احتمال صا.....
من انتم كان ذلك صوت شاب يبدوا في الثلاثين من عمروه وهو يوجه لهم سلاحا يشبه السكين
فارس: انتظر نحن لسنا معتدين نحن تائهون في هذه الارض فهل تقوم بمساعدتي

يبدو ان ذلك الشاب لم يقتنع بحديثهم ولكن فتح عينه علي مصرعها حين لاحظ ملابسهم انتم لستم من عصرنا اليس كذلك
ماسه:نعم نحن لا نعلم ما الذي حدث لنا لقد كنا في احد المناطق الاثريه عفواً كنا نستكشف مقبرة ملكية تدعي مقبرة الملك سنوسو

لو انتم حقا اذا ماذا كان مكتوب علي تلك المقبره
ماسه:كل ما اتذكره ان هناك عبارة لفتت انتباهي اثناءزيارتي في المرة الاولي لذلك المكان وهي"تفتح البوابه عند وجود برديةالنبوأه وعين الفا "ولم تكمل حديثها بسبب مقاطعت ذلك الرجل لهم
"اذا تحقق النبؤة يبدا بكم"
فارس:"عن ماذا تتحدث انا لا اعي اي شئ لقد رايت هذه العباره ولكن لم افهمها او لم اعير لها اي أدنى اهتمام "
ساوضح لك انا ادعى ابنوس
وانا فارس وانا ماسه
ابنوس:اذا مرحبا بكم في الارض السوداءاو كما تقولون "كمت"
............................................................ ..................
منه ميار:احنا عارفين هي فين

منه:هي راحت منطقة 58
عبدالرحمن: انا هروح ادور عليها هناك واشوف مين المسؤل
فضل:استناني جاي معاك

وظلت منه وماسه ومياروفايزة معا واتي اليهم عوض الذي علم من منه ما حدث أثناءاتصاله بها للتجمع

عوض:انا واثق انها هتكون بخير عندي احاس بدا ربنا يرجعها بالسلامه اللهم امين

فايزه:يارب ماتوريني حاجه وحشه في ولادي دول هم الحاجه الوحيده اللي مهونه عليا ياترى انت فين يا بنتي وايه اللي بيحصلك يارب احفظهالي انا كان عندي احساس ان في حاجه هتحصل وكنتش هطلعها لولا عارفه انه دا مستقبلها يارتني ما طلعتها

عوض:استغفر الله يا حجه فايزه متقوليش كدا ربنا هيحفظها ادعيلها انتي
فايزه:يارب يارب
............................................................
عبدالرحمن:عايز كل السجلات الشركات اللي كانت مسؤلة عن الرحلات هنا واسماءالمرشدين
السؤل:مين حضرتك وازاي جاي تزعق وباي حق بتطلب المعلومات دي

صرخ به عبد الرحمن فقد سام من ذلك المسؤل السمج الذي لايساعده في تلقي اي معلومة:انا الرائد عبد الرحمن ضابط في المخابرات المصريه ودا العقيد فضل اتفضل يلا هات اللي قولتلك عليه ولا ورحمة ابويا مهخليك ثانيه في مكانك اللي فرحان بيه يلا صرخ بلاخيره جاعلا الرجل يهرول في مكتبه لجلب المعلومات له
فضل:اهدا يا بني خير انشا الله

عبدالرحمن:استغفر الله العظيم يا معين عينا يارب

عبدالرحمن:الو يا سامي هبعتلك معلومات لشركات سياحيه عايز كل الملفات اللي تخصها عندي وعايز عالم اثار كبير ياجوا لمكتبي حالا وابحثلي مين المفقودين بعد الحادثه بتاع النهارده في المنطقه 58 ولو في ضحايا اعرف هم مين وفين حاليا خلال ساعتين المعلومات عندي مفهوم انا واثق فيك

سامي:تمام يا فندم

فضل:خير انشاءالله متقلقش

عبد الرحمن:يارب يارب
............................................................ ..........................
منه:انت حيوان وقليل الادب واياك تتصل مره تاني هنا ولا وقسما بالله اللي مبحلفش بيه غير صدق مش هتلاقي نفسك في الدنيا دي جاتك القرف اشكال ذباله ملت البلد

ميار:في ايه يا بنتي صوتك عالي ليه كدا

منه: واحد بيستظرف سيبك منه ماسه مبعتتش اي رساله او عبد الرحمن وبابا وصلوا لحاجه

ميار:لا لسه عبدالرحمن قالي انه بعت معلومات ومستني الاخبار
منه:يارب لطفك يارب

............................................................ .............
ماسه:ماذا تعني بلارض السوداء انا لا اري رمالا سوداءهنا

ابنوس:نعم لديكي كامل الحق ولكن نحن علي الاطراف الغربية للارض السوداء لذلك يجب ان نذهب اليها كي نحقق النبؤة

فارس:نعم ولكن انت الي الان لم تشرح لنا ما هي النبؤةوما علاقتها بنا

ابنوس: اذا استمعوا الي
"في البدايه لم يكن هناك حاكم للارض السوداء ولم يكن هناك اي شي ينظمها الي ان انتشر الجوع والفقر عندم كان يسكن الناس الجبال ولم يكن هناك اي تنظيم بشري كان هناك ظلم شديد منتشر بين الناس* الي ان جاءذلك اليوم الذي ظهر به ذلك الرجل الطيب وارشدنا الي ان هناك الكثير من الماءوالطعام علمنا كيف نحصل علي الطعام عن طريق الزراعه وارانا طرق الري والحصاد واصبحنا في اذدهار ولذلك اعتبره الجميع الحاكم لانه كان يتحدث لغه غريبة عن اللغه التي نتحدثها وايضا يعامل الجيع بلطف كنت انا في السادسه من عمري طلبة اليه ان يعلمني تلك اللغه وبلفعل لم يمضي الكثير وكنت متقنا للغته كانت معه زوجته ولكنها لم تستطع التحمل كثير وماتت وانا في الخامس عشر من عمري بدات انا وهو في البحث علي طريقه لعلاجها ولكن فشلنا الي ان جاءذلك اليوم المشؤم الذي جاءفيه سنوسو واحتال علي الناس وجعل الناس يهاجمون الرجل الطيب الي ان قتلوه ولكن وهو يلفظ انفاسه الاخيره قال لي ان سنوسو يستعمل السحر للاستيلاءعلي هذه الارض بمساعدة ساحرات ارض الجنوب وقال لي بانه لا ينتمي الي هذا العصر او هذه الارض وقال لي النبؤة ستتحقق وياتي الي هذه الارض اناس يترتدون ذي غريب وعين الفا هي من تستطيع ربط العالمين ببعض وفي وجود بردية النبؤة* وقال انا البرديه بها خارطه وبما انكم هنا اذا البرديه معكم وعين الفا كانت في المكان الذي اتيتم منه وهنا يوجد عين الفا ولكن الطريق اليها يكمن في الخارطه الموجوده في برديه النبؤة* التي معكم ولكن يجب ان نتواصل مع العصر الذي جاتم منه "
ماسه:وكيف ذلك
ابنوس:عن طريق التخاطر الذهني
ماسه:يعني ايه التخاطر الذهني

ابنوس:هي دي اللغه اللي اتعلمتها

فارس:يعني انت بتعرف تتكلم ذينا وعمال ترغي من الصبح بلغه الواحد درسها بصعوبه وعمال احاول ادقق معاك في الكلام يا اخي اضربك بالنار واخرج مسدس ووجهه الي وجه ابنوس

ابنوس:ما هذا الصراخ يا رجل وماذا تحمل في يديك وبدا في الاقتراب من هذا الشئ الذي يمسكه فارس هل هذه اداه تستعملها للكتابه ام الطهو ام التسليه

فارس:التسليه وانت الصادق هتسلي عليك دلوقتي ارجع ورا ياض وارفع ايدك واقف علي رجل واحده ووشك للحيط اللي هناك يلا

ماسه:هو احنا في فصل هنا وبعدين انت جبت المسدس منين واهدا كدا خليه يكمل اصل الحكايه واتجهت الي ابنوس الذي كان يقف بثبات رغم ان فارس كان يصرخ به منذ قليل واتضح من صراخ فارس انه سيقتله

ابنوس:هل تعتقد انك تخيفني بلعبتك هذه اذا لا تعلم من هو الحكيم ابنوس انا اعلم جيدا فيما يستخدم هذا الشئ واخرج من الحقيبه الجلديه التي يرتديها مسدسا
ماسه وفارس بصدمه:اذاي دا وجبته منين.....

............................................................ .......................

"يعني ايه مش لاقين ليها اثر ايه فص ملح وداب " كان ذلك صراخ عبد الرحمن للماثلين امامه

سامي:يا فندم الكل الحلات اللي اتصابت في الحادث وزرة الاثار والسياحه* قامة بنقلهم بالتعاون مع قوات الدفاع المدني واحنا وصلنا الموضوع من العريش لاسوان لكن محتاجين من حضرتك تصبر علينا يومين ولو لقينا اي اثر ليها هنبلغ حضرتك

انتفض عبدالرحمن من مكانه:انت واعي للي بتقوله يعني ايه اصبر يومين ازاي اسيب اختي ما اعرفش عنها حاجه لمدت يومين نطقق بالاخيرة بغضب جحيم

فضل:اهدي يا ابني مش كدا انا وصلت الموضوع لوزرة الصحه ولاثار والسياحه والدخليه وكلهم دلوقتي بداوا البحث وخلال اربعه وعشرين ساعة هنعرف هي فين

عبدالرحمن:انا مش هستني دا كله انا هتصرف بنفسي
"الو محتاج اشوفك"
"تمام"

عبدالرحمن:روح انت يافضل وبدا في لم اشيائه متجها خارج المكتب لحق به فضل

فضل:انت رايح فين ومين اللي كلمته

نظر له عبدالرحمن نظره علم من خلالها ان الشيطان سيبدأ اللعب
فضل:تمام بس هقولهم ايه

عبدالرحمن:انا مش هرجع غير لما اعرف ماسه حصلها ايه سلام

فضل:ربنا يحفظك ويوفقك ويرجع ماسه بالسلامه نطق الاخيره فور خروج عبدالرحمن من الجهاز

............................................................ ..................
اذا لم تقول لي ماذا يعني التخاطر الذهني كان هذا صوت ماسه للواقف امامها
ابنوس: هذا يعني ان تلتقي الرواح ببعضها البعض ولكن لا يستطيع رويتك الا من يحبونك حبا صادقا سؤا كان هذا الحب من اصدقائك او والدتك او اخاك
ماسه: يعني ايه
فارس: تحدث الي ودعك منها وكيف يتم التخاطر الذي تتحدث عنه
ابنوس: استمع اليا يا فارس
فارس: لا وحيات ابوك مهي ناقصه اتكلم معايا عادي سيبك من اللغه اللي بتكلمها دي لاني وحاشني المصري اللي بجد
فارس باشا فارس باشا كان ذلك صوت ماسه وهي تجري من ذلك الوحش الجديد الذي ظهر لهم من العدم اجري منك ليه هتموتوا لا حصلتوا ابطال ولا حصلتوا جوبنا اجرواااااااا
فارس: دا كله بسبب وشك النحس يا بومه قال ذلك وهو يجري ورائها ولحق بهم ابنوس
ابنوس: لحظه والله انا حسس اني بقيت غبي ذيكم انا بجري ليه اخرج ابنوس ماده غريبه القاها في وجه الوحش جعله يصرخ بشده وكان صراخه للحق مرعب ولكن هذا الصراخ بدا في الهدؤ تدريجيا
ماسه: يا نهار مش فايت..
نظر فارس وابنوس الي ما تنظر اليه
الكلمه اللي بتقوليها يا ماسه اسمها ايه كان ذلك صوت ابنوس
يا عب سلام.... اجابته ماسه بهذه الكلمه بعد رؤيه....... اشكال مصغره من هذا الوحش ولن كانت اشد شراسه

ماسه:ياصغيره علي الموت يا حزينه كان لازم يعني نبدا الرحله من النهارده دا انا لسه مكلتش لو موتنا مش مسامحة حد فيكم وخاصتا انت يا فارس الزفت علشان انت السبب في الي احنا فيه كان لازم تفرد عضلاتك في المقبره وهددني بالسلاح ومش مسامحه دكتور عبد اللطيف واي حد من عيلته لكن لو نجونا

ابنوس:اجعلها تصمت يا فارس سوف ياكلونا اجعلها تصمت

نظر لها فارس نظرة تمنة لو ان الارض انشقة وابتلعتها ولم تكمل حديثها وها هي امنيتها تتحقق
ماسه:اعاااااااااااااااااه سامحني ياعوض
ابنوس:يا الهي صرخ بها فهو الوحيد الذي يعلم اين تؤدي هذه الهاويه
كل ذلك وفارس يحاول التمسك باي شئ

فور انشقاق الارض هربت الكائنات خوفا مما سيحدث
............................................................ ......................
"ان لم تعثر علي حجر الفا سوف نموت جميعا "
لقد رهنا دمائنا لهم كان ذلك صوت رجلا يرتعب من الخوف
لكن لم يكمل حديثه بسبب دخول امراه هم يعلموها جيدا
المرأه:اري انك اصبحت عجوزا يا خارسوف
خارسوف:لا سيدتي نحن ولم يكمل حديثه بسبب نظرتها التي توجهة اليه هو يعلم هذه النظرة سيده روزالين ارجوكي
روزالين:كيف تتجرا ايها اللعين علي نطق اسمي لم يفعلها احد من قبل كانت تنطق بهذه الكلمات وهي تمسك خارسوف من رقبته وبهمس افعي وكانها حقا افعي كيف تنطق اسم الافعي علي لسانك القذر سوف اجعلك تري الجحيم بعينيك تركت الرجل ارضا وهو يحاول التقات انفاسه
روزالين:ايها الحمقي
جاءلها احد الرجال حقا تظنه للوهله الاولي وحشا مفترس وليس بشري وهو يقول:نعم سيدتي

روزالين:القوا بهذا المسخ خارجا وتصرف معه لا اريد موته

خارسوف:ارجوكي يا افعي اقتليني ارجوك تمني خارسوف لو استمرت في خنقه الي ان تصعد روحه الي السماء ولم ترسله مع هذا الرجل
............................................................ ...................................
ابنوس:لا احد يتحرك ولا تصدروا اي صوت كان يتحدث بهمس شديد
فارس:فكروني كدا احنا فين علشان انا مش مصدق اللي احنا فيه
ماسه:لا صدق حلمك اهو هيتحقق كانت تقول كلماتها وهي تشير للوحش الذي يرقد في سلام تام حجمه يعادل حجم ثلاث تنانين*وراسه راس انسان اكثر منه كونه يشبه الغول وله قرون في راسه وزيله يشبه ذيل التنانين وكذالك جسده انفاسه كالسحر الذي يجذب اليه الفريسه لانه لايرا ولا يستطيع الحراك الفريسه تنجذب اليه تلقائيا كانها لاترى امامها* كما انه لديه حست سمع قويه* * لذلك حين انشقت الارض هربت الوحوش لكي لا يتم جذبهم لهذا الوحش لتكون نهايتهم داخل معدت ذلك الوحش
ابنوس:انت بتعملي ايه يا مجنونه فارس امسكها لقد سحرها الوحش

ذهب فارس مسرعا اليها وكمم فمها وقام ابنوس و باخراج ماده ونثرها في وجه ماسه
ابنوس:هيا احملها يا فارس واتبعني فهذه الماده افقدتها وعياها

حمل فارس ماسه واتجه خلف ابنوس في طريق مجهول ودخلوا في ممر طويل
فارس:يبدوا اني سوف استمتع في هذه الرحله وابتسمه ابتسامه شيطانيه

ابنوس:نعم عزيزي ولكن لاتتسرع في الاحداث
فارس:اود ان اقولك لك شئ ان خرجنا بسلام ولكن عند استيقاظ ماسه
ابنوس: اعلم ما ستقول اعلم عنك كل شئ اعرفك اكثر من نفسك واعلم ان البرديه معك انت وليست مع ماسه
فارس:ولكن كيف........
............................................................ ...................................
مجهول 1:"هل اعطيت الرساله له "
مجهول 2:"نعم واعتقد ان اللعبه بدات "
مجهول 1:"نعم لقد بدات وبدات الافعي في الاستيقاظ كل ما اخشاه حقا ان يصلوا الي حجر اوناس متاخرا "
مجهول 2:"لا انا اثق انه سيصل له قبل ان يصل له ذلك الوغد "
............................................................ ..............................
عبد الرحمن:مرحبا بعودتك ايها الفهد
الفهد:
"اهلا يا شيطان شايف ان الابتسامه الشيطانية رجعت تاني ايه الامر اللي يخليك عامل كدا"
عبدالرحمن:"اختي خايف يكون اللي في بالي حصل "
الفهد: "بس محدش عرف بالموضوع دا الي الان"
عبدالرحمن:علشان كدا اتصلت عليك تتصل علي ادهم واللوا محمد
............................................................ .................................
في صباح يوم* جديد
"مرحبا بكي* روزالين في قصري المتواضع"
روزالين :اوه جاك انت تعلم اني لم اتي لاسمع منك هذا الكلام
جاك:اعلم لقد علمت ان اللعبة بدات والسيد الان في خطر يجب علينا العثور علي حجر الفا قبل ان يصلوا اليه لانهم لو لوصلوا الي حجر اوناس لن نستطيع فعل اي شئ
نظرت له روزالين نظره جعلته يبتلع ريقه
روزالين:اعلم كل ما قولته اريد تنفيذ لا كلام جاك والا اقسم اني لن ارحمك ان حدث مكروه له
جاك:امرك سيده روزالين

روزالين:اغرب عن وجهي الان اريد ان اعلم كل تحركات الفهد والصقر والشيطان اعلم انهم علموا ببدا اللعبه ولا ماكان كل هذا حدث
جاك:لكن سيدتي لا احد يعلم هويتهم الحقيقيه
نظرت له رزالين نظره تمنه.لو لم يتفوه بهذا الكلام

روزالين:هذه فرصتك الاخيره جاك انت تعلم من لا ينفذ الاوامر مصيره ماذا ايها الاحمق ان لم تاتي لي باسمائهم وتحركاتهم خلال ست ساعات اكملت حديثها كما لو انها افعي تتحدث وليست بشريه سوف اجعلك تتمني الموت دون ان تجده اغرب عن وجهي

............................................................ .
"سيدي لقد وجدوا جنودنا في الحدود الغربيه لارضنا دخلاء يتحدثون بلغه غريبة"

كان ذلك حديث رجل يرتدي ذي فاخر كما لو انه وزير لاحد الملوك العظام

"ابحث عنهم واجلبهم الي اريدهم احياء يا موريس"
موريس: "امرك جلالتك"
............................................................ ...........................
ميار:الو يا عبدالرحمن ها وصلتوا لحاجه عموا فضل جه امبارح وقلنا انك مش جاي انت كويس

عبدالرحمن:لا يا ميار مش كويس خالص حاسس انا روحي بتطلع مني مش قادر اتحمل حاسس اني مهمل وضيعت الامانه بتاع بابا الله يرحمه كلماته بترن في ودني وهو بيقولي متكونش ليها مجرد اخ كون صاحبها وابوها واخوها وافديه بروحك ياريت انا اللي حصل معايا كدا
ميار:متقولش كدا يا عبد الرحمن يعلم ربنا والكل شاهد انك كنت ليها اب واخ وصديق واحن عليها من اي حد وهي كانت بتحكيلنا ديما
حاولت ميار اخراجه من حزنه والتهوين عليه
ميار:وبعدين يا عبود دانا حبيتك من كلمها عليك

ابتسم عبدالرحمن ابتسامه باهته وقال:شكرا يا ميار علي وجودك في حياتي
وبعد انها المكالمه
منه:ها قلك وصل لحاجه
ميار:لا وكانها فص ملح وداب
منه:طب تعالي نشوف طنط فايزه ماما بايته معها من امبارح
ميار:حسبي الله يادكتور عبد اللطيف هو اللي قلها انها مش ملعونه ولا حاجه
............................................................ .........................

"مرحبا سلينا لقد بدات اللعبه"

سلينا:اذا لقد ظهرت النبؤةوبدات اللعبه
"مرجانه مرجانه"
مرجانه:امر مولاتي

سلينا:اجمعي لي الساحرات سنذهب الي الارض السوداء

ابتسمت مرجانه بخبث:هل هناك دخلاء

سلينا:نعم ههههههه وسنوسو يطلب الدعم الاحمق

مرجانه:اري ان سيدتي تخطط لامر ما

سلينا:نعم وستعلمين جميع الامور في وقتها

مرجانه:امل ان لا تتاذي سلينا

سلينا:لا تقلقي عزيزتي وابتسمت بخبث
............................................................ ..................................
"ماسه اصحي يا ماسه"كان ذالك صوت فارس وهو يحاول ايقاظ ماسة وهو يضرب علي وجنتها برفق
ماسة:اه مايه عطشانه عايزه مايه

ابنوس:لا تعطيها الماءالان اتركها الي ان تستيقظ كليا

بعد عشر دقائق
فتحت ماسه عينها وجدت فارس في وجهها وهو يبتسم لها وللحق ابتسامته جذابه جعلتها هي ايضا تبتسم

انا عارف العيون دي انا حاسس اني شوفتها من زمان لكن فين وازاي كل ما تبص ليا قلبي يدق ليها بطريقه غريبه كاني عاشق مش بس بحبها عند هذه النقطه وانتفض كمن لدغته عقربه
فارس:اااانت كويسه
ماسة:اه بس عطشانه

ابنوس:ها قد استفاقت ماسه وقدم لها شئ غريب

ماسه:ايه دا

ابنوس:هذا شراب يبطل مفعول السحر نهائيا

ماسه:انا مسحوره ازاي وامتي

فارس: انت مش فاكره حاجه
هزت ماسه راسه كاعلامة رفض

ابنوس:هذا من البديهي لانكي كنتي مغيبه لقد كنتي ستصبحين في عداد الموتي خلال الساعات الاخيره سيد الفا الا تريد قول شئ

ماسة:مين الفا دا كمان يع ايه البتاع دا الله يخربيتك انت عطيني ايه

ضحك فارس بشده علي ملامح ابنوس الذي امتعضت من حديث ماسه له

ابنوس:هاي تادبي يا فتاه فانا الي الان لم اريكي الوجه الاخر للحكيم ابنوس

ماسه:يا اخي اتلهي عاملي حاكيم دا انت تصلح مودل دوله اجنبيه بعيونك الزرق دول وشعرك الناعم اللي انعم من شعري ياريت تقولي علي الخلطه اللي بتحطها لشعرك

ابنوس:هاي فتاه تادبي فانت تتحدثين مع الحكيم ابنوس

ماسه:طب اقعد علي جنب كدا
وبعد شجار دام لربع ساعه
فارس:اللي هيتحرك هكوت مفرغ المسدس دا في دماغه ايه ماشي مع عيال صغيره
ابنوس:هاي يا رجل لا تحدثن..........لم يكمل حديثه بسبب نظرت فارس له تافف بضجر حسنا ساصمت

ماسه:ناس متجيش غير بالعين الحمره
فارس:ها انا قولت ايه
اشارت ماسه علي فمها وهي تغلقه
اسمعوني بقي.....................
............................................................ .....................................
ايوه يا بيه اومر انت بتدور علي حد هنا

كان ذلك صوت عوض متسالا للذي يقف امامه

الرجل:انا اللواءمحمد ابراهيم كنت عايز اقابل الرائد عبدالرحمن

عوض:يا اهلا وسهلا يا اهلا وسهلا اتفضل يا باشا بس عبدالرحمن مجاش من امبارح
محمد:اه تمام طب اما يا خي اديلوا خبر اني جيتله هنا وقله لازم اقابله جوه البيت والكل يبقي معاه

عوض:امرك يا باشا

محمد:استاذن انا

عوض:انسة وشرفة يا بيه

يا حج عوض يا حج عوض

عوض:عايزه ايه يام احمد

ام احمد:فين يا خويا البت ماسه

عوض:ادعيلها يام احمد ترجع بالسلامه ضربت ام احمد علي صدرها بفزع

ام احمد:ليه كفنا الشر حصلها ايه دي بت طيبه وغلبانه وهي اللي بتطمن عليا علي طول لما مجتش امبارح قولت اشوفها راحت فين انت عارف اني وحدنيه من بعد احمد الله يرحمه وهي الوحيده اللي بتعاملني ذي والدتها

عوض:الحاره كلها سالت عليها والله انشا الله ربنا هيحفظها ويرجعها بالسلامه

ام احمد:يارب يارب....

............................................................ .....................................
ماسه:ها سامعينك يا اخ
نظر لها فارس باستياء

فارس:انا مش اسمي فارس ولا حتي شغال في الرشاد السياحي

ابنوس: اعلم كل ذلك

فارس:انت عرفت منين

ابنوس:اكمل حديثك اولا ثم سابدا انا

ماسه:وانا كمان عايزه اعمل دور وابتسمت ببلاها

فارس:دور ايه معلش واسكتي خالص انت كل ما تكلمي مصيبه جديده بتحط علي راسنا

صمتت ماسه بضجر:خلاص كمل

انا اسمي ادهم محمدالشافعي ضابط في جهاز المخابراتالمصريه لكن محدش يعرف اسمي الحقيقي ذيي ذي باقي الضباط في الجهاز وحتي لو اتجمعنا بنادي بعض بلاسما المستعاره اللي عارفينها اعدائنا من رواد المافيه والارهاب الدولي تحسبا لاي حاجه وعلشان علتنا متتمسش باي ضرر

ابنوس:لقد علمت مجيأك الي هنا من والدك

ادهم:بابا عايش ازاي...........
............................................................ ........................................
منه لازم اتكلم معاكي
منه:مفيش بينا اي كلام يا سيف ولو فكرت تتصل تاني هتعرف مين هي منه بنت فضل
وانسي انك في يوم كنت خطيبي او تعرفني

اغلقة منه الهاتف
ميار:دا بيتصل عايز ايه هو كمان
منه:متشغليش بالك دا واحد جبان تلاقيه كان فاضي ومش لاقي حاجه يعملها قال اتصل احيلها بكلمتين المغفل بعد سة اشهر انفصال جاي يتصل دلوقتي

ميار:سيبك منه المهم عبد الرحمن اتصل عليا وال لازم نتجمع النهاره كلنا في بيتهم في واحد عايز يكلمنا
منه:مين دا
ميار:مش عارفه بيقول انه لوا في جهاز المخابرات وصديق والده من زمان

منه:طب يلا زمان بابا وماما سبقونا

............................................................ ...................

اجتمعت بكم اليوم اريد حجر اوناس امامي
كان ذلك صوت سنوسو الغاضب

لكن سيدي حجر اوناس موجودا في الحدود الغربيه للارض السوداء وانت تعلم ان هذه الارض بها العديد من المخلوقات الغريبه

ان لم تاتوا لي بهذا الحجر سوف اجعلكم ترون ما هو اشد جحيما من الذهاب الي هذه الارض هيا اغربوا عن وجهي
صرخه بلاخيره تبعها صراخه باسم موريس
سنوسو:موريس
موريس:امر جلالتك

سنوسو:هل ارسلت الي ساحرات الجنوب

موريس:نعم سيدي لقد ارسلة اطلب الدعم منهم ولكن سيدي ان لم نعثر علي حجر اوناس لن نستطيع التواصل مع ابنتك روزالين

سنوسو:اثق ان روزالين ستتصرف وتبحث عن حجر الفا واوناس وتاخذهم لكي اعود الي ارض الوطن

موريس:سيدي ولكن كيف نحمل كل هذه المقتنيات الي عصرنا وانت تعلم مدا اهميت هذه الاحجار

سنوسو:نعم موريس نعم من يخال له انه باستخدام هذه الاحجار يمكنك التنقل من هذا العصر الي العصر الحديث المؤسف في الامر ان لا احد سيصدق هذا ولكن في الحقيقه انا* لم اصدق هذا في بادئ الامر الي وبدا يحدثه بلكنه روسيه ان عثرت علي ذلك العالم المجهول وانتقلت معه الي هنا ودون ان يعلم لقد كنت اراقبه لمدارسة سنوات ست سنوات وقائد المافيا حول العالم يبحث عن هذا الرجل وذات مره رايته يحمل برديه عجيبه لعلك تتسائل كيف وصلت الي هذا الرجل
تعلم اني مهتم بلاثار المصريه والفرعونه والاقاويل حول انها ملعونه لذلك بحثت ذلك بنفسي وضحكه بشيطانيه...........
............................................................ ...............................
ماسه:يعني انت ضابط مخابرات قد الدنيا اممممم علشان كدا انت معاك مسدس

ادهم:اه ولقبي هو الذئب او الفا ومحدش يعرف دا غيركم وصاحبي والراجل اللي رباني واللي هو القائد بتاعي لكن يا ابنوس انت تعرف والدي منين وهو عايش تهللت اساير ادهم وهو لديه امل بان يكون والده علي قيد الحياه**

ابنوس: نعم والدك......... هو من اخبرني انك ستاتي وقال لي بانك انت من تملك البرديه التي سترشدنا الي حجر اوناس الذي سيربط كلا العالمين ببعضهم البعض اي انكم ستظهرون في العالم الاخر عن طريق اجتماع حجر اوناس والفا في عصركم قال لي انه هناك من سيساعدنا علي الجانب الاخر وانه صدقا له وهو من اعطاك البرديه والمسدس كان مع ذلك الحقير سنوسو هذا المسدس الذي امتلكه لعلكم تتسالون من اين حصلت عليه لقد سلب الحقير حياتي بهذا الشئ منذ ذلك اليوم اقسمة ان اسلبه حياته هو..لم يكمل حديثه بسبب مقاطعة ادهم له

صرخ ادهم به: اخبرني هل والدي ووالدتي علي قيد الحياه بعيون ترجوه ان يكذب ما جاء في مخيلته

ابنوس: لا
ادهم:اذا والدي هو من قام بتعليمك واعلامك بكل شئ عن عصرنا

لم يكمل حديثه بسبب ذلك الصوت

ابنوس: لقد حان الوقت
ماسه:وقت ماذا
ابنوس:هيا لنذهب من هنا اولا لنبحث عن هذا الحجر

ابنوس: ادهم والدك كان يحبك كثيرا
كان لا يكف عن التحدث عنك والتفكير بك احيانا كنت اغار منك بسبب كثرت حديثه عنك فا كنت احبه كثير وهذا لاني واكمل حديثه بمراره ولدت من دون ابي ولم اجد امي وعلمت ان السيده التي ربتني انها وجدتني ملقا علي الطريق توفيت السيده لياتي والدك ويكون طوق نجاة لي
ادهم:ابنوس قصة كحال قصتي يا صديقي
ابنوس:نعم يا اخي هلا سمحت لي بمنادتك اخي

ادهم: نعم يا رجل من الان فصاعدا سا ناديك اخي الصغير
ابنوس:هاي يا رجل انا اكبر منك بعامين
ماسه:تراني ابكي والله ولكن مش عايزه اقطع الحظه دي* بس في مصيبه وراكم

ادهم:يا الهي انت كل ما تفتحي بقك دا اعرف علي طول ان في مصيبه.......
............................................................ .............................................
اتحدا اي حد يتوقع اللي هيحصل البارت الجاي؟
#الماسة الارض السوداء
#بقلمي شهنده معبد ����������âœچï¸ڈ
فوت قمر ذيك كدا دمتم في رعاية الله وحفظه

 
 

 

عرض البوم صور Shahendh Mabed   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)
facebook




جديد مواضيع قسم مغامرات ليلاسية من وحي خيال الأعضاء
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 06:56 AM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية