لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > روائع من عبق الرومانسية > سلاسل روائع عبق الرومانسية
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

سلاسل روائع عبق الرومانسية سلاسل روائع عبق الرومانسية


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack (3) أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 19-01-12, 09:57 PM   المشاركة رقم: 1361
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
شهرزاد

أميرة الرومانسية


البيانات
التسجيل: May 2010
العضوية: 166710
المشاركات: 13,250
الجنس أنثى
معدل التقييم: عبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 38234

االدولة
البلدYemen
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
عبير قائد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 

 
 

 

عرض البوم صور عبير قائد   رد مع اقتباس
قديم 19-01-12, 10:00 PM   المشاركة رقم: 1362
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
شهرزاد

أميرة الرومانسية


البيانات
التسجيل: May 2010
العضوية: 166710
المشاركات: 13,250
الجنس أنثى
معدل التقييم: عبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميععبير قائد عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 38234

االدولة
البلدYemen
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
عبير قائد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 
دعوه لزيارة موضوعي











أتمنى يكون الفصل دسم ويتخمكم
لأني بجد محتاجة استراحة محارب بعده

قراءة ممتعة للجميع ^_^
لنا لقاء لو طال بنا العمر

رابط تحميل الفصل
http://www.4shared.com/rar/ePA8fSrX/18_online.html


*******************

 
 

 

عرض البوم صور عبير قائد   رد مع اقتباس
قديم 19-01-12, 10:01 PM   المشاركة رقم: 1363
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الادارة
مشرفة روائع من عبق الرومانسية
كاتبة مبدعة
سيدة العطاء


البيانات
التسجيل: Aug 2009
العضوية: 148401
المشاركات: 25,150
الجنس أنثى
معدل التقييم: حسن الخلق تم تعطيل التقييم
نقاط التقييم: 137607

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
حسن الخلق غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
Congrats

 
دعوه لزيارة موضوعي



مرحبا بيرة.. حبيت كل معني للحب ذكر في همسة الزمن حتى المعني الاخير .. انا احب الارجحة حتى و لو كانت ارجوحة الزمن .. فهيا ارجحينا هذا الفصل و اجعلينا نعلو و نهبط مع الاحداث

حلو نبدأ عند وسام .. وضعت له شفا خيارات صعبه و رمت الكره بملعبه .. حذار وسام احسن الاختيار لان ما فيه رجوع

عند عمرو المذهول و يقتله الحزن على طفله نكتشف ان المعتوهة لم تمت بعد .. طيب ينقذوا الطفل و بعدها هي تروح في داهية مش مهم .. نسمه احسنتي يا فتاة هيا اضغطي عليه كي نعرف ماذا فعلت الافعى اختك و هو الان متهالك و لن يقاوم

يا الله ان ما فعلته هند تستحق عليه الموت بجداره و انا اتمني ان لا يستطيعوا انقاذها .. يجب ان تموت جزاء على قتلها لزوجته و طفله و سرقتها حياته طول تلك السنوات .. ربما الطفل يعوضه قليلا و لكن المرارة ستظل تسكن داخله .. عمه كنت اعلم انه حقير و لكن الى هذه الدرجة لم اتخيل .. كنت اتعاطف مع عمرو سابقا و انا لا اعلم حقيقة ما يحمل بداخله اما الان فانا اؤيده و موافقة ان يقتلهم بيديه .. الان هو يتشابه مع يوسف فكليما وقع عليه الظلم من ذلك العم الكريه

الحمدلله انها ماتت و ربنا عوضه بعليا اخرى تؤنس وحشة حياته

و نروح جرى عند هموس و نشوف جانا محضرة لنا ايه ؟
احترسي جانا فربما ترى هموس صغيرة و رقيقة امامك لكنها تتحول الى قطة شرسة اذا تعرضت ممتلكاتها للخطر


جانا كانت وقحة جدا و هي تجاهر بعدائيتها لهمس ..عجبني انه حكى لها كل شيء قبل المفاجأة القادمة .. هي طبعا هتتفاجيء انما على الاقل عندها خلفيه دلوقت .. ان العلاقة بينهم مختلفة عن اى زوجين .. كليهما يكمل النقص عند الاخر

مها و حمزه هما صمام الامان في الرواية .. يحملان هم الجميع و يدعمان الكل
هيا شفا اسمعي كلام مها و اكملى الطريق للنهاية


ههههههههه التهديدات بالوعيد اتت ثمارها و خوفت الفيس الحباب .. الحمدلله حسين سليم معافى و ما عنده طبيعي في حالته .. شكرا عبيره ريحتي قلبي الله يريح قلبك

فليذهب رأى العائلة الى الجحيم اى عزاء يريدون عمر ان يحضره الا يخجلون ؟!! المهم الان حلمه الجديد الذي قد يدفع عمره كله لينقذه .. اعتقد دور يوسف يجب ان يبدأ في حياة اخيه الان فهو طبيب فذ و اخاه محتاج لخبراته ... هيا لتعود المياه لمجاريها الطبيعية و يتلاقي الاخين رغما عن العم الكريه

اخيرا مشهد لعنان و رائد .. هيا يا فتاة اسمعي كلام اخيكي و انتهزى الفرصة خخخخخخ .. انما رائد يرفع الضغط بصراحه .. البنت بتقوله متأخره عن المحاضرة و هو بااارد هههههههه بكلمه منه عطل كل دفاعاتها .. امال ابن الكاتب بحاله
هههههههه والدها الذي يصر على التواجد اثناء اتصلاتهم سيوافق على خروجهم معا ؟!! سنرى
هموس تعود لجزورها شيئا فشيئا .. المهم البداية و ها هي تخوضها .. ههههه حلوه حركتها و هي تستعمل قميص يوسف كمنديل بس يا ريتها تيجي على الدموع و بس خخخخخخخخخخ يا ويلك يا وسام شفا راجعه لك يا حلو

ايوه كده يلا كله على المانيا خلى الحبايب تتجمع .. حمدلله على سلامتك عمور .. ماذا يحدث الان لازم عمه حاول قتله مش كده عبيره ؟ اكيد بينتقم لهند .. شفا انقذت حياته و لكن ما هذا كيف تشبه عليا .. لا يبدو انه يهذى .. واااع ماذا يحدث الان ؟ عبيره الى ماذا تهدفين ؟ يا خيبتك يا وسام
الصراع هيكون على اشده الان و عمرو خصم مش سهل و موضوع عليا دا بيمثل له هاجس و مش ممكن يتنازل بعد ما وجد نسخة تانيه منها

اتي يوسف بوقته ليوقف تدفق السم من فم جانا التي تحاول ان تسمم حياته مع همس .. لكنها اخبرته آخر مع ذلك بأمر التوأم .. قفلة مثيرة عبيره .. ارجو ان تتمالك همس نفسها و تدعم يوسف كما دعمها هو من قبل .. دوما يكونان معا في احلك مواقفهما و دوما يتغلبان معا على اى موقف .. اتمني ان يظل الوضع كما هو فكليهما بحاجة للاخر بخاصة الان .. يجب ان تكون همس نضجت و تتفهم الامر و تحتوى ذهوله و المه .. هذا دورها و يجب ان تتقنه

وااااو عبيره الفصل هذا يعتبر من اهم الفصول لما يحتويه من كوارث من شأنها قلب الموازين .. تسلم ايدك يا اميره احسنتي لابعد حد
اممم عبيره من غير ضرب و لا خناق هسألك سؤال بريء .. تفتكري نسمه تنفع لعمور ؟ << فيس متخبي منك


دمتي بكل الحب و الود

 
 

 

عرض البوم صور حسن الخلق   رد مع اقتباس
قديم 19-01-12, 11:08 PM   المشاركة رقم: 1364
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
ليلاس متالق


البيانات
التسجيل: Aug 2010
العضوية: 185951
المشاركات: 239
الجنس أنثى
معدل التقييم: ناي محمد عضو على طريق الابداعناي محمد عضو على طريق الابداعناي محمد عضو على طريق الابداعناي محمد عضو على طريق الابداع
نقاط التقييم: 381

االدولة
البلدPalestine
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
ناي محمد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 

بيرو فصل رائع انا قريته بسرعة لاني مضطرة امشي بس اكيد لازم اقرئه بتعمق وليا تعليق مفصل علي الفصل
بس حبيت اقلك عن جد فصل رائع قلب الموزين بطريقة كبيرة خاصة بعد القنبلة الي الاخت جانا فجرتها مسكينة مفكرة انه ممكن جو يسامحها ويرجعها ليه مش عارفة جو ورده فعله لما يغضب

 
 

 

عرض البوم صور ناي محمد   رد مع اقتباس
قديم 19-01-12, 11:19 PM   المشاركة رقم: 1365
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو مميز
القلم الذهبي الثالث
روح زهرات الترجمة


البيانات
التسجيل: Feb 2010
العضوية: 155882
المشاركات: 14,420
الجنس أنثى
معدل التقييم: katia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميعkatia.q عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 16186

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
katia.q غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 

بيرو
مبدعة مبدعة مبدعة مبدعة مبدعة
الفصل كان أكثر من رائع ووضح حاجات كتير
نبدأ ب عمرو
أوكي اللي هند عملته زي الزفت بس كان باين من الفصل اللي فات انها مختلة عقليا بما انها انتحرت
وأنا مقدرة ان عمرو يكون عايز ينتقم منها لكن ليه يعوز يجيب منها طفل
من واحدة زي دي!!!!!!!
وبعدين يعاملها بالطريقة دي وهي حامل ومش عايز الجنين يطلع فيه كل العبر؟؟؟؟
بس أنا مقدرة انتقامه
ووصفك لاحساسه كان راااااااااائع
ومشهد حادثة عليا وهو واقف يشاهد الحطام
كان جناااااااااااااااااان
زعلت عليه اوووووووووووووووي
ونسمة كانت صعبانة عليه أوي
انتي جايباها طيبة وعسولة
تبقي مصيبة ل تعوز تنتقم هي التانية
بس أنا قعدت أضحك ضحك لما جبت هند عملت فيه ايه
اعتدت عليه هههههههههههههه
شرفه راح ههههههه استري عليه يا بيري ههههه
بس بجد انا ما حبيته الا لما انتي قلتي انه ما عاد مهتم بالشركة ولا بأي شيء غير بنته
ساعتها بقي شلته من القايمة السودا
برده الرجل حلو وما يستاهل يتحط في القايمة السودا هههههههه
~~~~~~~
بعد كده نروح ل شفا
شفت الرخم
أنا من الأول وأنا بأكرهه
تعطي له مهلة يفكر فيها يقوم يسافر ولا يتصل ولا أي شيء
ومها تقول لها خافي علي الفضيحة
يعني تقعد ما واحد بيحب واحدة تانية عشان الفضيحة
وهي راحة المطار ومتوترة وبتقدم رجل وتأخر رجل
ياااااتري وسام هيستقبلها ازاي؟؟؟
وبعدين صعبت علي أوي لما عمرو شافها وافتكرها عليا
يعني هي واحد يتزوجها عشان ينسي واحدة تانية والتاني عشان يفتكر واحدة تانية
جات الحزينة تفرح هههههههه
ده يابيري البنت زي القمر وألف من يتمناها
يلاا يمكن عمرو يعوضها
~~~~~~~~
عنان ورائد
شفت رائد؟؟؟
الرجل ده زي العسسسسل
خسارة في عنان (فيس الغيرة هههههه)
بس هي عنان لسه ما أخدت علي جو الخطوبة
وبعدين هي عنان ما سافرت ألمانيا ليه
هو أنا فاتتني حاجة ولا ايه
بس عجبني رائد خالص
نموذج للخطيب هههههههههه
~~~~~~~~
همس وجو
بعدين عن صورة الهزيل اللي انتي حطاها له
يوسف كانن خطييييييير في الفصل
لما قال لهمس تكلم أخوها ولا لما دخل في نص الحواربتاع جانا وهمس وقال أيوة بحبها
ياروحي عليه
وعجبني انك ما جبتي ان همس صدقت جانا ومع ذلك تأثرت بكلامها
أسوأ حاجة لما الواحدة تسمع عن ان زوجها كان بيحب واحدة تانية
حلووووووووووووووووووة يا بيري
ياعيني عليك يا جو
ايه اللي رجعك ألمانيا
لقي جانا بالمرصاد
ووقعتهم سودا بقي الفصل الجاي أما نشوف رد فعل همس علي الموضوع ده
لو ما وقفت معاه تبقي عايزة الحرق
لأن أول حاجة الموضوع ده كله قبل ما يعرفها ثانيا هو ما كان يعرف
~~~~~~~
شوفي بقي توقعي للي هيحصل
.
.
حسين هيموت
لأن أنا مش واثقة في ابتسامة الدكتور المتعاطفة وبعدين انتهت الخطوة الأولي بنجاح
الكلمات دي مش مطمنة
هتلاقي الخطوة التانية انه هيتخانق مع ليال ويسيبها

.
مش عارفة بقي ليال ووسام هيبقوا مع بعض ولا ايه
بما انك جبت ان عمرو معجب ب شفا وشفا حست بيه هههه
.
أنا حاسة ان جو هو اللي هيبعد عن همس هو اللي هيبقي عايز يفكر لوحده ويشوف هيعمل ايه بخصوص أولاده وهيبعدها عنه وهي في حالتها النفسية المتدهورة دي هتكون حساسة |أوي وتروح تبكي ل حمزة
.
كفاية عليكي شوية التوقعات دي
وفي انتظار الفصل الجاي علي نااااااااااااااااااااااااااار
تسلم ايديك يا أحلي بيرو
الفصل بجد أكثر من رائع



 
 

 

عرض البوم صور katia.q   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ليلاس, الزمان, الكاتب, الكاتبة بيرو, تجرؤ, بقايا همس, حصري, يوسف الشهري, رومانسيات, رومانسيات عربية, شفا ووسام, همس
facebook




جديد مواضيع قسم سلاسل روائع عبق الرومانسية
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.liilas.com/vb3/t162168.html
أرسلت بواسطة For Type التاريخ
ط¨ظ‚ط§ظٹط§ ظ‡ظ…ط³ - ظ…ظ‚ط¯ظ…ط© by ط¹ط¨ظٹط± ظ‚ط§ط¦ط¯ This thread Refback 22-01-15 08:35 PM
Untitled document This thread Refback 23-10-14 10:16 PM
ط¹ط¨ظٹط± ظ‚ط§ط¦ط¯'s Writing (4 stories) This thread Refback 05-08-14 01:38 AM


الساعة الآن 01:48 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية