لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com





العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > قصص من وحي قلم الاعضاء > القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
التسجيل مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 27-10-16, 10:02 AM   المشاركة رقم: 1026
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Sep 2014
العضوية: 277449
المشاركات: 12,473
الجنس أنثى
معدل التقييم: همس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 17223

االدولة
البلدQatar
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
همس الريح غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : برد المشاعر المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: جنون المطر / بقلمي برد المشاعر

 
دعوه لزيارة موضوعي

حي الله ميشو و فيتو

و كل المتابعات

احس حشيتون في جبران و علقتون له المشانق ..
و انا غايبه ما دافعت عنه

مكالمة جبران الاخيره ما كانت خبيثه
يعني ما كان يبا يوضح للي بيرفع السماعه شي
ابد


جبران موجوع موجوع موجوع
و جت الاشيا فوق بعضها


عتبي علي مطر
اللي و لاول مره في تاريخه يبا يسوي شي لانفعال عاطفي مهوب بعقل و منطق
اتمني ما يحارب صنوان
و لا يحاول يحط الكاسر كرت مساومه

في انتظار الجزء الثاني

 
 

 

عرض البوم صور همس الريح   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 11:13 AM   المشاركة رقم: 1027
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
قاريء مميز


البيانات
التسجيل: Jul 2009
العضوية: 147465
المشاركات: 585
الجنس أنثى
معدل التقييم: دودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييمدودي وبس عضو جوهرة التقييم
نقاط التقييم: 1271

االدولة
البلدSaudiArabia
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
دودي وبس غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : برد المشاعر المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: جنون المطر / بقلمي برد المشاعر

 






هههههه هموووسه خلاص هذا اللي ينقال عنه الشق اكبرر من الرقعه مااعاد يمديك ترقعين وتدافعين عنه



 
 

 

عرض البوم صور دودي وبس   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 11:40 AM   المشاركة رقم: 1028
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
ملكة الالماسية


البيانات
التسجيل: Jul 2006
العضوية: 8455
المشاركات: 10,846
الجنس أنثى
معدل التقييم: زارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالقزارا عضو متالق
نقاط التقييم: 2892

االدولة
البلدSaudiArabia
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
زارا غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : برد المشاعر المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: جنون المطر / بقلمي برد المشاعر

 

هوووووس وانتس فيتس حيل للحين تبين تدافعين عن ثوران.. حلالاات ياا المشنقه يتدودل منها الحين ويفكنا ونخلص..بس حتى لو مات اثاار بلاويهم بتبقى بين مطر وغسق هالثور خرب الدعوى كلها

 
 

 

عرض البوم صور زارا   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 11:47 AM   المشاركة رقم: 1029
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Sep 2014
العضوية: 277449
المشاركات: 12,473
الجنس أنثى
معدل التقييم: همس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 17223

االدولة
البلدQatar
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
همس الريح غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : برد المشاعر المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: جنون المطر / بقلمي برد المشاعر

 
دعوه لزيارة موضوعي

افا افا يا دودي

عاد الزوري من يوم ما قال ابيها و بخرب زواجها ما تبلعه

خير خير

عاشق ولهان و ضربت فيوزاته

و الحين بيني و بينش الزوري
من الثور

اللي جلس ينافخ و يفصل من كيفه و يبا يحرق صنوان بكبرها
و لا المسيكين اللي قلبه و عقله ضربت فيوزاتهم ؟؟

جبران غلط باللي يسويه
بس مطر لو مخليها تكلم هلها و عمتها و عكست لهم انها صارت تحبه
مهوب صاك عليها المسيكينه

ما علينا منهم حبايب و ينجازون

وش درا جبران انها زينه ؟؟
ان مطر مهوب قاسي يصبحها بطراق و يمسيها بطراق ؟؟

قلب العاشق مصيبه
و دماغه مصيبه اكبر
خصوصا ان البلاد في حرب ..
ربي يصبر بران
و يبرد نار مطر
تراني زعلت منه و عليه ..

 
 

 

عرض البوم صور همس الريح   رد مع اقتباس
قديم 27-10-16, 02:23 PM   المشاركة رقم: 1030
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
قارئة مميزة


البيانات
التسجيل: Nov 2010
العضوية: 203368
المشاركات: 934
الجنس أنثى
معدل التقييم: missliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييمmissliilam عضو جوهرة التقييم
نقاط التقييم: 1391

االدولة
البلدSaudiArabia
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
missliilam غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : برد المشاعر المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: جنون المطر / بقلمي برد المشاعر

 

والله عاد اثنينهم أتيس من بعض !!! كل واحد شايف انها من حقه والبنت اللي هيا ملك نفسها مالها رأي الكل لاعب بحسبتها .. الاب شكله مزوجها لمطيران من يوم ولادتها وهو ما شاء الله أوڤر سيز وراء البحار وعمره ما شافها .. ده لو افترضنا انه حي .. والام وصتهم يزوجوها من الحالك بس مو مطر .. و جوز الام الاب الروحي عرض عليها عياله .. والعمة الناصحة ضغطت عليها عاطفيا عشان ابن اخوها عرة العشاق.. وسي جربان ابو مضخة والعة ودماغ لاسعة رشح ونصب نفسه جوزها قسرا و غصبا .. وسي مطيران شايف انها حقه المسلوب و لعب بشروط عشان يرجع الطير الغندور لعش الدبور .. ذَا غير ابو الغيلان اللي شارط يتجوزها عشان يسامحهم في التار .. تور لما يفتت عظمك ويفرم لحمك و يدعس خشمك!! وبعدين هموسة !! والله عاد جربان مو عاااشق الا نفسه لانه شايف انها تستاهل الأحسن !! والست بدر البدور هيا اجمل من في الوجود .. ولذلك هوا حريص انه يمتلك الحاجة البراقة دي حتى لو مش من حقه .. زي الغربان تمام !! من الآخر كذا هوا ما همته سعادة غسق ولا رايها ولا مشاعرها ناحيته .. لانه واثق ومتأكد انه بشطارته وفهلوته هيقدر يكسبها .. وسعادتها حتكون معاه وإلا فلا سعادة لها على الإطلاق مهما قالت غير ذلك !! على قولة جدتي يا كبرك عند نفسك !!😒😒😒 بعدين هوا الغلط عليه وعلى أهله .. أهله لأنهم عارفين مشاعره وسايبينه على عماه يبني قلاع رملية على الشط وسابوا الموج ياخدها ويدكها دك !! والغلط الأكبر عليه لانه عارف الحال وعشم نفسه بالمحال .. وجاي يتمشكل بكل افتعال ومازال بكل بجاحة يعقد الآمال😒😒😒 بعدين من اول القصة وهوا قاعد يبربر ويقول انه الوحيد اللي كان عارف انها مش اخته خاووه المهابيل .. يبقى مش عارف بقية القصة ولا بيسمع اللي يعجبه ويناسبه بس !! وبعدين ابوه قالها له صراحة البنت مش نصيبك لكنه ما يفهم يقولوا له تووووور يقلهم احلبووووه !! والبنت طلع الشعر في لسانها وهيا تقولوا شقيقي ومش بحبك وتستاهل الأفضل !! وهوا إذن من طين وإذن من عجين !! قالوا له تزوجت وهوا لساعه يركض وراء سراب غسق اللي مش هينوله ولا يطوله وااااصل !! وبعدين سنيور جربان غرااسوبيلا وغرااسو يعني غراب على فكرة بالياباني لو ما خانيتنيش الذاكرة كيف ما خنت العهود والمواثيق اللي خدها بوك !! ناوي تجي تخطفها وعلى فين العزم ان شاء الله وانت لا وظيفة ولا راتب ولا اهل ولا بيت .. تكونش يا اخويا فاكر ان حبك اللي بريالة ده حيشبعكوا لما تجوعوا ولا هيصير سقف تعيشوا تحته لما تعوزوا !!! ولا من كتر شاعريتك المضروبة هتعيشها تحت النجوم المضيئة وتبقوا هدف للبعوض والذباب والحيوانات الضارية و اللصوص اللي زي حالاتك كده !! ايوه لصوص !! اللي بياخد حاجة مش بتاعته يبقى حرامي ولازم يقام عليه الحد ومش عذر ان الحاجة دين خدتِ فؤاده خدوك من تلابيبك في رحلة اللاعودة انت وطيشك الارعن وغبائك متقد الجذوة .. ما سمعت المثل الصيني اللي يقول لو أردت شيئا بيأس فأطلقه فان عاد لك فهو ملكك الا الأبد وان لم يعد فهو لم يكن لك من الأساس !! وقبلها في الدين عندنا .. رزقك و نصيبك لو قدره الله لك ما في قوة في الارض ممكن تمنعه عنك !! وبعدين ما فكرت في حالها وانت مصر تربطها بمصيرك وانت مطلوب امنيا ومستباح الدم وقاطع طريق وحالك مايل كده مالت عليك جاموسة مضيعة دربها!! فالحقيقة يا هموسة انه جرباان مو عاشق جرباان مفتوووووون بجمالها ورقتهاااا هوا سكرااااان وثمل بصورتها وبيخيل ليه انه حب !! طيب ليه ما حب جليلة مهي قريبتها ومش اخته برضو !! بس هوا قاعد يتحنكك !! أصلا ما أعطى نفسه فرصة يشوف غيرها !! جمالها عماه وضرب على قلبه وطير عقله عشان كده نحنا قدام نموذج لذكر فاقد الأهلية !! وترى نوع حبه دا بيخنق ويفقد بريقه سريعا !! لانه مش واقعي !! الحب أخذ وعطاء وقبلها احترام وتكافؤ وسلامة نفسية وعقلية وجسدية وصراحة جبران يفتقد مقومات كثير على الأقل في شخصيته ونضجه !!! مهما كان السبب فمفروض انه يقدر الأوضاع اللي هما فيها !! بس لانه نفسه نمبر ون فمستحيل يقدر يفكر بغيره !! يا بنتي البنت قالت له احب زوجي وبرضو مو راضي يصدق ولا يسمع غير نفسه !! فماله حل الا انه يروح يموت ولا يخبط راسه في الحيط لغاية ما يتطشر دمه ويتطرطش في الأنحاء ولا حلاق شاطر كده يعمله حجامة تشيل الدم الفاسد اللي معشش في نافوخه وبيخليه مش شايف حاجة غير الست غسق !! مهي لو كانت كلت التفاحة من الاول ما كانش ده حوصل !! صح يا اللي في بالي!! وبعدين مطيران لازم يجرب أحاسيس البشر ويجرب ولو مرة يعك ويطين الدنيا ويبطل شغل الهندسة والفرجار والمسطرة وجو عامل حساب كل حاجة اللي عامله ده!! وبعدين اغلب البلا اللي معيش نفسه فيه انه مو واثق بمشاعر غسق ناحية سي غراب ده !! لانه عارف ان طريقة زواجه منها غلط واكيد مأثرة فيها لغاية دلوقت ده غير طعم الاستغفال اللي يظن انه مني به !! وطبعا كان له طعم جديد ومذاق مريع !! وطبعا من كثر ذكائه أخذ لفة وين إذنك يا جحا وعاش الدراما وساب طريق السيدا اللي كلنا نعرف انه اقصر الطرق للمنزل !! لو كان متاكد انها تحبه هوا ما كان اهتم بهبل جبران بالطريقة دي كان دفنه محله ومنعها عنه كحد أقصى بدون ما يشملها بدوامة مشاعره المتفلتة دي !! بس يستااااهل خليه يذوق شوي من مرارة الدنيا وهول عاملي فيها صعب المنال !! فالمثل يقول !! اللي يسوي الشيء بايده الله يزيده !!! وانا من مكاني بقوله جرررررب ناااااار الغيرررررررررة وقوللللييييييي !! ودي مش شماتة على فكرة .. دي تعليق على الحدث وتفتيح عيون عالخلل مش اكثر ولا اقل !! والفايز اللي حيصحصح من بدري ويلحق حاله دوغري !! وقد اعذر من أنذر !! والله حلال فيكم غسق تختفي وما تحصلوها بالمرة لين ينطحن الحب اللي في راسكم و تعودوا لصوابكم... ولو انه ما ظنتي !! الاول مجنون رسمي والتاني محموم مغلي بعداد جنون يجري !! وما أقول الا الله يستر !! ويا اهل الرواية .. الله يجيرنا من اللي جايه!!! 😱😱😱😱😱😱

 
 

 

عرض البوم صور missliilam   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
المشاعر, المطر, بقلمي, جنون
facebook



جديد مواضيع قسم القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 09:33 PM.


مجلة الاميرات 

 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية