لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل [email protected]





العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > قصص من وحي قلم الاعضاء > القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
التسجيل مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء


قصه ادمنتك حبيبتى

بسم الله الرحمن الرحيم سأبدا اليوم بمشيئه الله تعالى اول قصه من تأليفى وسيكون لى الشرف ان اضعها بين ايديكم المقدمه قد نعتقد اننا قد رتبنا حياتنا على وضع

إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 21-02-16, 03:39 PM   المشاركة رقم: 1
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
Newsuae قصه ادمنتك حبيبتى

 

بسم الله الرحمن الرحيم
سأبدا اليوم بمشيئه الله تعالى اول قصه من تأليفى وسيكون لى الشرف ان اضعها بين ايديكم
المقدمه
قد نعتقد اننا قد رتبنا حياتنا على وضع الجمود ولكن يأتى من يغيرها ويقلبها رأسا على عقب فهل نستسلم لهذا الدخيل ام نحارب بكل ما بنا من قوه ام يكون لقلبنا رأى اخر
فكما قال نزار قبانى
لن تهربى منى فأنا رجل مقدر عليك
لن تخلصى منى ....فأنا الله قد ارسلنى أليك
فمره...أطلع من ارنبتى اذنيك
ومره اطلع من أساور الفيروز فى يديك
وحين يأتى الصيف يا حبيبتى
اسبح كالاسماك فى بحرتى عينيك
لا احل نقل الروايه الا بذكر اسمى

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس

قديم 21-02-16, 03:48 PM   المشاركة رقم: 2
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

البارت الاول
تشرق الشمس فترسل اشعتها الذهبيه لكى تدخل من نافذه غرفه بطلتنا
......:نونو اصحي يا حبيبتى يلا
....:صباح الفل يا ست الكل عامله ايه النهارده يا سوسو
سعاد:انا الحمد لله يلا يا نورا يا حبيبتى ميعاد الشغل
نورا:انا خلاص صحيت يا ماما حضرت اللواء صحا ولا لسه
سعاد:اه يا حبيبتى ومستنيكى على الفطار
نورا:حاضر يا حبيبتى انا داخله الحمام
بعد خروجها من الحمام واداء فريضه الصلاه تتجه الى دولابها لترتدى ذيها الرسمى وتمشط شعرها كزيل حصان ليصل لمنتصف ظهرها
Stop
نورا فتاه فالرابعه والعشرين من عمرها بيضاء البشره عينيها خضراء شعرها بنى طويل جسدها ممشوق تعمل كضابظ فى العمليات الخاصه متفوقه فى عملها
Back
نورا:صباح الفل يا سيادة اللواء رفعت الزايدى
رفعت:صباح الخير يا حضرت الضابظ اخبارك ايه
نورا:الحمد لله يا باشا
سعاد:انا نفسى تتكلموا ذى الناس الطبيعيين
نورا:مالنا يعنى يا ماما
سعاد:انتى بتكلمى ابوكى كأنكم فى الشغل وهو كأنه بيكلم ابنه مش بنته
رفعت:ما نورا هى الابن الراجل اللى ربنا ما رزقنيش بيه
سعاد:كفا الله الشر يا خويا راجل دا انا بنتى ست البنات
نورا:كمحاوله لتغيير محور الحديث:امال عبير فين
سعاد:لسه نايمه معندهاش كليه النهارده
نورا:طاب انا همشى رايحه الشغل سلام
رفعت:سلام يا حضرت الضابط
سعاد:انت مشهتبطل طريقتك دى
رفعت: انا عملت ايه يعنى
سعاد: بنتك اللى من كتر ما بتعاملها ذى الرجاله نست انها بنت كل ما أكلمها على عريس تقولى انا مش عايزه اتجوز
رفعت: عندها حق كل العرسان اللى انتى جبتيهم ليها هى ارجل منهم
سعاد: حرام عليك دا بدل ما تقف فى صفى تقول كده
رفعت: بنتك مش صغيره دى بيتهز لها شنبات فى الاداره
سعاد:انا عارفهانى مش هعرف أخد منك لا حق ولا باطل اقوم انا ابص عليها من البلكونه
Stop
رفعت الزايدى لواء فى العمليات الخاصه رجل شديد فى التعامل يعتبر نورا ابنه وليس بنته ويتعامل معها على هذا النحو ولكنه فى نفس الوقت يحب زوجته وبناته
سعاد ربه منزل تحب زوجها وبناتها. وكل همها انها تزوجهم لمن يستحقهم
Back
خرجت سعاد الى الشرفه فوجدت نورا تركب سيارتها وكانت السياره جيب فلم تفتح الباب ولكن قفزت بداخلها وأنطلقت بسرعه
سعاد: حتى وانتى بتركبي العربيه بتبقى ذى الشباب ربنا يهديكى يا بنتى وينور طريقك
..................................
امام المبنى الخاص بالعمليات الخاصه
...:بذمتك فى بنت بتنزل كده من العربيه
وكانت قد قفزت خارج السياره بدون ان تفتح الباب
نورا:فين البنت دى انا مش شايفه بنات سيبك انت عاملايه يا محمد باشا
محمد:انا الحمد لله انتى عامله ايه
نورا:انا الحمد لله ما انا كنت معاك فى الشغل امبارح ايه الجديد
محمد:ابدا بطمن عليكى يعنى
نورا:اه انا الحمد لله واللى بتسأل عليها ذى القرده فى البيت
محمد:بس متقوليش قرده هى نزلت الكليه النهارده
نورا:لا النهارده عندها اجازه يا عم الحبيب على اساس انك مكلمتهاش النهارده
محمد::ابدا والله انا عارف انها مش بتصحى بدرى
نورا: خلاص يا عم روح كلم خطبتك وحل عن سمايا
محمد:ماشى يا باشا سلام
Stop
محمد زميل نورا فى الاداره ضابط كفء طويل وسيم ويكون خطيب عبير اخت نورا ويحبها بجنون ويعامل نورا كأخته الصغيره
Back
وتركته نورا ودخلت الى الاداره واتجهت الى مكتبها وقبل ان تجلس رن هاتف المكتب
نورا:الو
.....:مكتب الضابط نورا الزايدى
نورا:ايوهيا فندم مين معايا
....:معاكى سكرتيره مكتب مدير الاداره هو طالب حضرتك عنده حالا
نورا:حاضر مسافه السكه
واغلقت المكالمه واتجهت الى مكتب مدير الاداره
... ...............................................

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
قديم 21-02-16, 06:21 PM   المشاركة رقم: 3
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

]البارت الثاني
عيناكِ.. كلُّها تحدّي


ولقد قبلتُ أنا التحدّي!!


يا أجبنَ الجبناء.. إقتربي


فرقُكِ دون رعدِ


هاتي سلاحَكِ.. واضربي


سَتَريْنَ كيف يكون ردّي..


إنْ كان حقدُكِ قطرةً


فالحقدُ كالطوفان عندي
نزار قبانى
سمحت سكرتيره مدير الاداره لنورا بالدخول
نورا:صباح الخير يا فندم حضرتك طلبتنى
وجيه:اتفضلى اقعدى تشربةى ايه
نورا:قهوه مظبوطه لو سمحت
وجيه:بعدما طلب القهوه من السكرتيره:انا حبيت ابلغك ان انا اخترتك لمهمه جديديده
نورا:انا تحت امر حضرتك وياترا هيكون معايا حد اعرفه من الاداره
وجيه :لا شريكك فى المهمه دى هيكون من اداره تانيه لانها مهمه صعبه شويه
نورا:ان شاء الله مفيش حاجه صعبه بس أقدر اعرف ايه هيه المهمه
وجيه:طبعل انتى هيكون مطلوب منك تأمين هدف مشهور فى الدوله الهدف ده المافيا بتهدده
نورا:ممكن اعرف اسم الهدف يا أفندم
وجيه:انا ان شاء الله بعد ساعه هجتمع معاكى انتى والعضو الجديد علشان اعرفكم كل حاجه عن المهمه انا بس حبيت اعرفك الاساسيات علشان مش تتفجأى من الاجتماع
نورا:وهى تقف وتؤدى التحيه:تحت امرك يا فندم بعد اذن حضرتك
....... ..................
يزن الهاتف فى غرفه مظلمه
محمد:الو ايوه يا قلبى صباح الخير
عبير؛وهى مازالت نائمه:حرام عليك يا حبيبى لسه بدرى
محمد: بدرى من عمرك يا قلبى قومى يلا
عبير: انا معنديش محاضرات النهارده اقوم اعمل ايه
محمد: تقومى تجهزى انا كمان شويه هعدى عليكى علشان أخرجك
عبير: ايه ده انت معندكشى شغل النهارده ولا ايه
محمد:لا كان عندى كتابه شويه تقارير وخلصتها فقولت اما افسحك شويه
عبير:ملشى يا حبيبى ساعه وهكون جاهزه مستنياك
محمد: ماشى يا حبيبتى يلا سلام
عبير:سلام يا حمو يا حبيبى
Stop
عبير اخت نورا وأصغر منها تشترك مع نورا فى لون البشره والعينان ولكن شعرها اسود قصير كيرلى فتاه دلوعه تحب خطيبها وتعيش سنها وتحب نورا وترا فيها أمان الاخ وحنان الاخت
Back
...........................
فى مكتب مدير الاداره
وجيه:ادخل .....اهلا وسهلا ادهم باشا
ادهم:اهلا حضرتك انا جيت حسب الميعاد
وجيه: ،فعلا مواعيدك مظبوطه بالثانيه تشرب أيه
ادهم :ابدا لسه شارب حضرتك كنت طالبنى علشان مهمه
وجيه:ايوه انت وعميلرمن عندنا ومعاكوا قوه مكلفين بحمايه هدف للمافيا وعندنا اجتماع بعد عشر دقايق هتفهم فيه كل حاجه
ادهم:تحت امر حضرتك ممكن اعرف اسم شريكى فى العمليه دى حضرتك عارف ان حبيبى كتير فى الاداره دى يمكن يكون حد اعرفه
وجيه :بأبتسامه:هيكون ليك شريكه مش شريك
ادهم:شريكه يعنى بنت لا انا عايز راجل هما البنات ينفعوا فى شغلنا بردوا
وجيه:بجديه:لا نورا دى بميت راجل وكل الاداره تشهد ان رغم صغر سنها الا انها حازت على تقدير كل رؤسائها وحبهم وهى اكتر حد مناسب للمهمه دى
ادهم:بحنق:يعنى خلاص مفيش رجاله عندهم كفاءه هشتغل مع بنت
وجيه:انت هتشوفها وهتتعامل معاخا صدقنى هتبهرك
ادهم:ربنا يستر
وجيه:يلا بينا على اوضه الاجتماعات هتلاقيها مستنيه اصلها مواعدها ذيك مظبوطه بالثانيه
Stop
ادهم محمود النجار شاب فى الثلاثين من عمره وسيم بعيون رصاصى وشعر اسود ناعم مسرح للخلف بجسد عضلى رياضى طويل يعتبر البنات كائنات متطفله لا تنفع غير فى المطبخ وتربية الاولاد ولديه اخت واحده متزوجه من زميل له
Back
..................................
نورا؛ايوه يا سياده اللواء انا دلوقتى فى اوضه الاجتماعات مستنيه وجيه باشا
رفعت:ايوه هو قالى على المهمه الجديده
نورا:ايوه انا مستنيه اتعرف على شريكى فى المهمه دى
رفعت: ماشى ابقى بلغنى بالجديد ماشى يا حضرت الضابط
نورا:حاضر سلام
رفعت:سلام
...............................
وجيه:اتفضل يا ادهم نورا فعلا مستنيه
نورا:وهى تمد يدها:نورا رفعت الذايدى شركتك الجديده
ادهم:ببرود وهو يمد يديه:اه اهلا
وجيه :دا ادهم محمود النجار شريكك الجديد ....اتفضلوا اقعدوا علشان اعرفكم بالمهمه
وبالفعل جلسوا فى مقابل بعضهم
وجيه:الهدف المطلوب تأمينه هو عبد الله السيوفى وده رجل اعمال عنده اكبر مصانع لانتاج الادويه تعرض من فتره لعده محاولات اغتيال من المافيا بسبب انه شاهد رئيسى على ان اكبر اعضاء المافيا متورط فى اعمال ارهابيه مهمتنا اننا نأمنه لحد ميعاد المحكمه لانهم اكيد هيحاولوا يقتلوه فيه اي استفسار
نورا:لا يا فندم بس هنبدأ امتى
وجيه:انا هسيبك انتى وادهم تتفقوا على كيفيه سير الشغل وهتبدأوا بكره ان شاء الله
ادهم:حاضر يا فندم
وبعد خروج وجيه نظر ادهم لنورا بأستخفاف وقال
ادهم:انتى بقى شريكى الجديد ايه المسخره دى
نورا:بصدمه:مسخرة ايه اتكلم عدل يا بنى ادم انت
ادهم:انا اتكلم براحتى مش حتت بت ذيك هتعلمنى اتكلم ازاى
نورا:لا انت فعلا انسان مستفز انت عايز ايه
ادهم:عايزك ذى الشاطره كده تروحى لوجيه باشا وتعتذرى عن المهمه دى وتروحى بيتك تشوفيلك حاجه تطبخيها
نورا:انا مش هرد عليك علشان منزلشى لمستواك على العموم انا مش هعتذر عن المهمه انت مش عاجبك اعتذر انت وروح بيتكم
وتركته وخرجت من الغرفه
ادهم:اه يا بت ال...... انا تقوليلى كده انا مبقاش ادهم النجار لو مخلتكيش تبكى بدل الدموع دم
وخرج مسرعا ليذهب للقاعه المخصصه للرياضه ليفرغ شحنه غضبه فى الملاكمه
.......................
سعاد:انتى رايحه فين يا عبير
عبير:ابدا يا ماما خارجه اتفسح مع محمد
سعاد:ربنا يهنيكم يا حبيبتى وقولى لمحمد انه هيتغدا معانا النهارده
عبير:ربنا يخليكى يا ماما احنا هناكل بره
سعاد:خلاص خليها عشا
عبير:حاضر بس الاصرار ده اكيد وراه حاجه
سعاد:الصراحه اه عايزاه يحاول يلين دماغ نورا تبطل شغل الرجاله ده وتتعامل بأنوثه شويه وانتى عارفه هى بتعتبره أخوها الكبير
عبير:معتقدشى يا ماما انا من وانا صغيره وبابا بيعامل نورا كراجل مش ممكن تتغير في يوم وليله
سعاد:روحى بس انتى ومتقفليهاش فى وشى روحى يلا ربنا يسهلك طريقك
عبير :وهى تقبلها:ربنا يخليكى ليا يا ماما
...........................
فى القاعه الرياضيه
دخل ادهم فتفاجأ بأنه وجد نورا تتدرب فى نفس القاعه
مراد:هنشوف مين فينا اللى هيعتذر عن المهمه يا بنت ال...........
واتجه الى .......
.................................
يا ترى ايه اللى هيحصل بين ادهم ونورا ومن منهم سيكون الفائز فى هذا التحدى

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
قديم 22-02-16, 07:34 AM   المشاركة رقم: 4
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري
قارئة مميزة


البيانات
التسجيل: Jul 2014
العضوية: 271387
المشاركات: 11,068
الجنس أنثى
معدل التقييم: bluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 13794

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
bluemay غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 
دعوه لزيارة موضوعي

يا هلا فيك معنا ..


بداية جميلة كتير ..

بتمنى لك التوفيق ..


تقبلي مروري وخالص ودي

MaYa




«اللهم أغفر لي هزلي وجدي، وخطئي وعمدي، وكل ذلك عندي»

 
 

 

عرض البوم صور bluemay   رد مع اقتباس
قديم 22-02-16, 08:01 AM   المشاركة رقم: 5
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bluemay مشاهدة المشاركة
   يا هلا فيك معنا ..


بداية جميلة كتير ..

بتمنى لك التوفيق ..


تقبلي مروري وخالص ودي

MaYa




«اللهم أغفر لي هزلي وجدي، وخطئي وعمدي، وكل ذلك عندي»

اهلا بيكى
شرفتينى ويارب القصه تعجبك

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ادمنتك, حبيبتي
facebook



جديد مواضيع قسم القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 03:05 PM.


مجلة الاميرات  | اية الكرسي mp3  | القران الكريم mp3  | الرقية الشرعية mp3  | شات جوال  | شات قلب 

 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية