منتديات ليلاس

منتديات ليلاس (https://www.liilas.com/vb3/)
-   القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء (https://www.liilas.com/vb3/f498/)
-   -   كبـير العيلة (https://www.liilas.com/vb3/t202801.html)

همس الريح 22-09-16 06:56 PM

رد: كبـير العيلة
 
ما طمنتيني ميمي

ترا عندي نفس الاحساس ان بيصير شي لرؤوف و البنات يظلن من وراه في كفر الذئاب

ترا مقصوده ..
احس به ذئب متوحش باقي ما ظهر ..

منى لطفي 22-09-16 09:35 PM

رد: كبـير العيلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همس الريح (المشاركة 3660524)
البارت نزل من امس و انا يا غافل لك الله ..

هههههههههههههههههههههه

مشكوووووووووووووووووووووورة فديتش علي الهديه

ممتعه ممتعه ممتعه
و تونا في البدايه و مرحلة التعريف بالابطال و توضيح احداث الماضي

حبيت حوار الاب رؤوف مع البنات .. ما شاء الله و نعم التربيه ..
بس احسهم بيصطدمون بواقع مر مر .. يعني مراير من الاخر يوم يروحون كفر الخولي ..

ابي التؤام .. اخ رؤوف .. يمممممممه منه .. يختي تخيلته بوجه واحد من طاريد الجبل هههههههههههههه
اهم شي انهم مع امتعاضهم من اللي صار بس يبي اخيه يرد لهله و بيته

المشكله انهم يتكلمون عن عودة دائمه
و البنات و ابيهم عن زياره طويله نسبيا عقبا ترد العلاقات لطبيعتها و البنات يردون لحياتهن مع زيارات مستمره لجذورهم و اتوقع ذي بداية الخلاف

غير اني احس ان ابيهم وراه علم ..
ان شاء الله توقعي ما يصيب لان البنات بغير ابيهم بيتغربلون

التؤام المختلف ..ذكروني بتؤام اعرفهم ..ههههههههههههههه

نشوف وش بيكون تقبلهم لبنات عمومتهم
و لا زلت لا احب غيث .. فيس صامل

ولد عمهم .. ما الومه علي تشنجه بالنسبه لرؤوف
ما ندري الحين شلون بيتقبله
بس في مجتمعاتنا العربيه .. المحافظه يوم البنت ولد عمها يهون عنها معناها فيها بلا
و ما يفهمون ان رؤوف ما دري عن كل ابي الالفه غير لحظة رفضه
ما علينا
عسي البنت تزوجت و عاشت حياتها بهنا بس

في الانتظار ..
علي احر من الجمر
جالس اتريا البارت
فوق احر من الجمر
فوووق احر من الجمر

همووووووووس حبيبتي... هههههههههه اللي بيبحب ما بيكره لكن اللي بيكره ممكن يحب وانا لسه على رأيي انك بتحبي لا مو تحبي بتتقبلي غيث لاني عارفة بل ومتأكده هتحبي مين .. هههههههه لا مش شهاب اكيد لسه البطل الغامض بسلامته...
المشكلة في عودة رؤوف هي اللي انتي ذكرتيها ابن عمها يتركها في اخر لحظة يبقى اكيد فيها إن وأخواتها كمان عشان كدا اتحرم انه يدخل البلد تاني وعيلته قاطعته لفترة طويلة قبل ما ابوه يحن من تاني...
بالنسبة للزيارة ولا العودة النهائية فمفاجآآآآآآآآت بانتظارهم هناك صدقيني أهونها هو يا ترى هيرجعوا ولا هيستمروا المشكله انهم رايحين مجتمع غريب عليهم في كل شيء وعادات المجتمع دا مش قريب حتى من اللي اتعودوا عليه ومن هنا هيحصل الصدام و.. الاصطدام!!!!!!!!!!!!!!!..
في انتظارك يا قمر البارت اللي جاي تسلميلي حبيبتي...

منى لطفي 22-09-16 09:37 PM

رد: كبـير العيلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همس الريح (المشاركة 3660615)
ما طمنتيني ميمي

ترا عندي نفس الاحساس ان بيصير شي لرؤوف و البنات يظلن من وراه في كفر الذئاب

ترا مقصوده ..
احس به ذئب متوحش باقي ما ظهر ..

ههههههههه لا مش كفر الذئاب دا وادي الذئاب وانتي الصادقة ، وبالنسبة للي هيحصل للبنات فدا مش احساس حضرتك دا واااااااقع هههههههه اللي هيحصل لا يتحكي ولا يتقرى... شيء من ورا العقل.... :party0033:

منى لطفي 22-09-16 09:41 PM

رد: كبـير العيلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bluemay (المشاركة 3660604)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


لسه طبعا ما استوضحت الاحداث بالنسبة الي .. ومو عرفانة مين هم الكوبلز تبعون هالرواية

بس اتوقع غيث وسلمى

وسولي وشهاب ..


لو ما خاب ظني يعني وطلع انجذاب الاضداد هو اسلوبك .


رؤوف كان لازم يرجع بس عندي شعور انه في شي منتظره هناك والقلوب مو متصافية 100%

اتوقع انه ممكن يغتال ويصير مصير بناته مرتبط ببقائهم مع اهل ابوهم اجباري ..


يسلمو يا عسل وبإنتظارك تنقليلنا اجواء الصعيد الحلوة وخصوصا الطعام الشهي اللي بشتهروا فيه .

تقبلي مروري و خالص ودي

ميووووش حبيبتي سعيييدة جدا لمتابعتك الرواية يا قمر، تسلميلي يارب
ما تخافي بالنسبة انكم هتنقلوا لأجواء الصعيد فهتتنقلوا لا تقلقي من الناحية دي ههههههههه هتتنقلوا للحياة هناك بكافة أنواعها، من الاخر مش هخلي نفسكم في حاجة... وربنا يستر...
:e418::e418:

همس الريح 22-09-16 11:52 PM

رد: كبـير العيلة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى لطفي (المشاركة 3660633)


ههههههههه لا مش كفر الذئاب دا وادي الذئاب وانتي الصادقة ، وبالنسبة للي هيحصل للبنات فدا مش احساس حضرتك دا واااااااقع هههههههه اللي هيحصل لا يتحكي ولا يتقرى... شيء من ورا العقل.... :party0033:

يا شريييييييييييييييييييييييييييره ..

كان قلبي حاسس ان به مصيبه .
و ان الهدوء النسبي للبارتين وراه حروب و معارك

في الانتظار

علي نااااااااااااااااااااااااار


الساعة الآن 11:10 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية