منتديات ليلاس

منتديات ليلاس (https://www.liilas.com/vb3/)
-   روايات عبير الاحلام المكتمله (https://www.liilas.com/vb3/f718/)
-   -   44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. مكتمله برابط الكتاب (https://www.liilas.com/vb3/t189247.html)

لوشة العزاوي 24-08-13 11:49 PM

رد: 44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. الجزء الأول
 
مرااااحب رفرف

كيف العصفورة تبعنا

سوري والله كنت في زفاف اقاربنا وما شفت اعلان وقت التنزيل الا بعد ما انتهيت من فصل الشيوخ ويعني ضاع علي التنزيلب

سووووري : )


بداااية راائعة وهي تبداء بعواااصف الطبيعة لتعلن لقاء الضدين

لكن هل ب كل تهوره واستهتاره بصحته واراء من حوله فقط لينفذ ما يريد

لكن بلمسة رقيقة وحازمة اخرس المسكين

:55::55:

كاان رائع

ويخرب بيتك انت داخل سيريووووز من اولها وعم تقبل اصبعها

الان بس فهمت شو قصد البنت بوبـــــــة وهي تقول تقبيل اصبعها

يااااااااااااااااااااااااي

تحفـــــــــة

طبعــــــــــــــــــــــــا انا اشجب واندد

ان البااارت كله تقريبا كان محتل وبشكل ساااااااااااافر من الاخ العزيز اندرو

واااااااااااااااي

فيين لونــــــــــــــــــــــا ؟؟

ما شفناها الى في كم مقطع مستفزييين كليا

اما لما زاحمها في مكتبها

كانت رااااااااااااائعة وهي تشفي وجعه وتزيل الضمادة

يستاهل

راااجل قليل الادب

ما يشوف وحدة الا تطلع عينيه ويسيل اللعاب

اتأدب شوية

روح اشتريلها باقة وررد

علبة شوكولاته

مش شابط وعاوز عزومة القهوة تبع بدون سكر

لكن شو هالنقاش المسبب للتوتر والغامــــــــــــــــض كليا

وهي تشتم وتظهر حنقها على ملامحها بهذه القوة ؟؟

امممممم

لكن جررررئته رررائعة هي تصل حد ان يلاحقها بعد ان اعرض ولكن على مييين

لو هو تتبعها وبيده مصباح

كيف سارت هي بظلام الليل

اما تكن حافظة الدرب كليا

او ....

انا بموووت في الغموووض داا

والله عرفتي باسلوبك الرائع كيف تشدين انتباهي وتركيزي بلهفة لاعرف ما سيحدث

برااافو حبيبتي

متألقة دووومك

منتظرين البارت الجديد على ناااااااااااااار

موووووووووووووووة

نجمة ساطعة 25-08-13 12:37 AM

رد: 44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. الجزء الأول
 
مسا الورد
يسلمووووووووووووووووووووووو على البااااااااارت الاكثر من رااااااااااااااااائع
المقابلة الاولى بين بطلينا فى المستشفى رومااااااااااااانسي جدا وهى تعالجه هههه
وهو لم يستطع التوقف عن التفكير فيها واضحكنى منظره وهو يطلب من ثيودور الخادم السكر
معقوووووولة هى ممرضة ولديها خادم كثيودور ومنزل رااقي اكييد تخفي سر خطير عنها
يا ترى ما الذى راه اندرياس فى نهاية الفصل وهو ينظر اليه فى ذهول غير مصدق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تسلم اياديكى ويعطيكي العااااااافية
وبانتظار البارت الثانى
وشكرا

زهرة منسية 25-08-13 09:50 AM

رد: 44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. الجزء الأول
 
صباح الخير رووووووفى
بداية موضوعك تنطبق عليا أنا صديقة
لكن أول مرة اتابع ابداعك
مشاركاتى بتكون على استحيأ
وبكتفى بالضغط على ايقونة الشكر
علشان مش بلاقى كلام اعبر بيه عن مدى تقديرى و امتنانى
لملكات الحروف و اﻷفكار
يسلم ايديكى روفى فصل رووووووعة
انا متابعة بصمت و امتنان

سلافه الشرقاوي 25-08-13 10:05 AM

رد: 44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. الجزء الأول
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صباح الخير يا رفيف الملائكة
وحشاااااااااني جداااااااااااااا
جداااااااااااا
مبروك نزول القصة وعقبال القصة المليون ان شاء الله
عارفة انها مباركة متاخرة بس انتي ادرى بالظروف يا قلبي
بصي انا مش قريت الملخص مع ااسف انا دخلت على الجزء على طول
بس هارجع اقراه يمكن احاول احل اللغز
نيجي بقى للجزوء الاول


وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااو
وااااااااااااااااااااااو واااااااااااااااااااااااو
روفي والله بقولها من قلبي
ايه ده كله ايه ده كله " فيس صبحي "
لا بجد
بسم الله ما شاء الله المرة دي انتي مختلفة
اكثر تالقا ، اكثر ثباتا ، اكثر روووووعة
لا اكثر من الروعة نفسها
مش لاقية وصف للي قريته بصراحة
ايوة ايوة لاقيته
مذهللللللللل
انتي المرة دي مذهله

اولا الوصف طبيعي لدرجة اني حسيت اني موجودة بالفعل في المكان والزمان
نقلتيني للعاصفة في اول ليلة وطبعا انبهرت بضوء القمر لما ظهر
ثم شعرت بالصقيع وهي بتعدل الازهار وبرضه واندو بيجري
وحسيت بالشمس والحر بتوع اليونان
رووووووفي جننيتي وميزان الحرارة بتاعي باظ بسببك

لا مذهلة يا روفي مذهلة
اختيارك لشخصية اندو رائع
اختيارك للبلدين راااائع
بحب تركيا انا رغم كل شيء
جميلة ومبهره زي قصتك بالظبط
اما الانسة مارشال دي لغز وانا عاوزة اكتشفه على مهلي
النسة الشقراء مش حبيتها
مش عارفة مدخلتش قلبي ولا مزاجي وحاسة انها رخمة كده
السيد حكمت عجبني عرفتي توصفيه كويس اوي اوي
باشا تركي اصيل بالسيجار الكوبي

امممممممم
نيجي لاندو
واااااااااااااااه من اندو
رزل بشكل صعب
بس لو دي رزاله احب انا الرزالة والرخامة كمان
هههههههههههه
منتظرة اعرف هو شاف اية

رسمك للشخصيان مبهر يا روفي بجد تسلم الايادي

روووووووووفي
اولا مش تتاخري عشان هاموت واعرف هو شاف اية
ومش عاوزة ابدا اشطح بخيالاتي لانها بصراحة اليومين دول مرعبة ومليانة شر
ثانيا عاوزة اعرف المعاد اللي هتنزلي فيه قبلها مش استفوجئ بان البارت نزل وانا اخر من يعلم
وطبعا دي بينا عتاب رقيق عليها
نتعابته سوا مش قدام الناس

مبروك علينا يا روفي القصة الجديدة الرائعة
منتظررررة يا بنت
بليييييييييز مش تتاخري
مووووووووووووووووووووووه
في حفظ الرحمن

مها هشام 25-08-13 11:24 AM

رد: 44 - طفلة القمر .. بقلم روفي .. الجزء الأول
 
روفي يا روفي ..

الفصل بيجنننننننننننن يا عسل..

خرافات و ترهات كما يظن .. بتصدقي اني مش مقتنعة في الخرافات بس بخاف منها :) حتقوليلي كيف حقولك ما بعرفش :)

بس اندو شاف اااااااااايه يا تري ..

مش معقول تكون مشعة من نور القمر ..

اكتر مشهد عجبني لما بتشد اللاصق عن وجهه .. المعفنة و الله انا اتوجعت ..

و الا مشهد لما مسكت وجهه بكفها . و حرك وجهه ليصير ابهامها علي شفته .. واو واو واو .. بيجنن يا روفي اهو هو ده الي طوح عقلي :)

اممممممم معقول تكون حقيقية حكاية انها حبيبة القمر .. اومال ليه ما بتظهرش في النهار .. و كمان بتشوفه كل ما يجي عندها .. و يسال عليها ..
"اكرهك " ايه البنت المعقدة دي .. لا لا .. انتي لازم تحلي اللغز بأسرع وقت يا روفي .. مش معقول كده ..

و العسل اندو .. بصي انا من زمان نفسي بواحد يوناني .. فمش هتبخلي عليا بالعسل اندو .. فيسي الي بيسبل بعيونه ..

اصراره الكبير انه يشوفها و يتكلم معها .. عجبني جدا .. انا كنت مفكرة خلاص هيسيب تركيا و يروح عاليونان .. بس الحمد لله طلع عنده عزيمة و اصرار ..

و بالاخير فضول هيموتني عشان اعرف هو شاف اييييييه ..

يلا يوم السبت مش بعيد ..

حبيبتي يا روفي الفصل روعة ..

ابدعتي في العبارات و الاسلوب .. و اختيارك الجميل للكلمات ..

سعيدة جدا بالفصل ...

و تسلم الايادي يا رب ..

ان شاء الله هكون معك الفصل القادم ..

لك مني كل الحب ..


الساعة الآن 07:46 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية