منتديات ليلاس

منتديات ليلاس (https://www.liilas.com/vb3/)
-   سلاسل روايات مصرية للجيب (https://www.liilas.com/vb3/f207/)
-   -   لقائى مع د.احمد خالد توفيق (https://www.liilas.com/vb3/t104115.html)

jen 03-02-09 12:39 PM

لقائى مع د.احمد خالد توفيق
 
لقائى مع د.احمد خالد توفيق

لكم ان تقولوا ان تلك الفتاة غبية ..حمقاء..مجنونة ..
انعتونى بتلك الالقاب كما شئتوا
فكلها قليلة علىّ ولا تصف حقا ما حدث
فما حدث عااااااااااااااااار على الليلاسيين وعشاق الروايات المصرية
عار عليكم اننى واحدة منكم
حقا
حسنا لتعرفوا لما اطلق على نفسى تلك الاحكام الشنيعة استمعوا معى الى القصة
قصة لقاءئى ب د.احمد خالد توفيق


كنت بمعرض الكتاب اول امس الاحد 1-2
ذهبت مع صديقتى لابتاع كتب وروايات
وفعلت حقا..اشتريت مجموعة متنوعة جميلة
وعند ذهابى لدار ليلى وجدت اعمال جديدة وجميلة لد.احمد خالد توفيق
حظك اليوم ..الان نفتح الصندوق..الغرفة 207 وغيرها
فابتعتهم واكتشفت انه قادم غدا لتوقيع كتبه
سعدت جداااااااااااااا
اخيرا سأرى د.احمد..اخيرا سأرى الاسطورة كما يحلو لى ان القبه كلما
اقرأ كتاباته وتنال اعجابى وتبهرنى
كنت على اتم استعداد واخذت كتبى وانطلقت فورا الى هناك فى تمام الساعة الثانية ظهرا
طبعا وجدت العديد والعديد من الشباب والكبار والجميع يتهامسون حول اعجابهم ب د.احمد خالد توفيق
وكنت اكتم ضحكاتى بصعوبة وانا ارى سيدة فى الخمسين تقريبا واقفة تشرح لاحد الشباب الجاهلين لد.احمد عن مدى روعته وتألقه وتميزه وجودة كتاباته
ابتعد الشاب الذى كان يسد طريقى قليلا وها حانت اللحظة
استطعت اخيرا القاء نظرة من قرب عن د.احمد
لا ادرى ماذا حدث لى لكننى خرجت من الصف مسرعة وذهبت لصديقتى قائلة بجذع:
-مش قادرة يا ...... هيحصلى حاجة ....مش عارفة اعمل ايه
-يا بنتى بطلى هبل..انتى مش جايبانا هنا النهاردة عشان توقعى
هززت رأسى واستجمعت شجاعتى وعدت لاخذ مكانى بالصف
لكن البلاهة سيطرت علىّ ووجدت الدموع تتنزاحم لتأخذ مكانها فى عيناى
اسرعت بمسحها قبل ان تتساقط على وجهى وتصبح مصيبة
وينظر الجميع باستهجان الىّ ويقولون من تلك البلهاء
وحينما حان دورى وناولته الكتب تطلع الىّ فقلت بتردد:
-................اسمى ...........
وكان حينها يوقع (حظك اليوم) فابتسم قائلا : ما هو برجك يا ....
-الميزان
وحينها كتب (الى ...... العزيزة ..ابتعدى عن المؤتمرات السياسية)
طبعا حينها لم افهم ما يعنى لكن عندما قرات القصة فهمت
بالمناسبة سأنقلها اليكم هنا بمنتدى روايات لتكون حصرية بليلاس
وقع على الكتاب الثانى كاتبا ( اتمنى ان تروق لكى يا .......)
ثم ناولنى الكتابين
كنت اتمنى ان اقول شيئا اتمنى ان اعبر عما اشعر به
من المستحيل ان اكون امامه ولا احكيه عن حقيقة شعورى
لكن الكلمات تأرجحت بين لسانى وذهبت الحروف الابجدية يمينا ويسارا
وها انا اقف امامه كطفلة فى الرابعة من عمرها
كل ما استطعت قوله وقد جعلنى طبعا بلهاء
-مش عارفة اتكلم .... i'm speechless
(حبك الانجليش دلوقتلى !!!)
واستدرت استعدادا للرحيل فاستوقفنى بكلماته:
-................ استنى فيه ايه
استدرت اليه وتقريبا يكاد يغمى عليا
وقلت :
-مش قادرة اتكلم بس بجد دى فرصة سعيدة جدا ان انا قابلت حضرتك النهاردة
ابتسم بخجل وقال:
-انا اسعد يا حبيبتى ...ربنا يخليكى
واسرعت ابتعد وابتعد وابتعد
وبعدما عدت الى دار ليى بعدها بساعتان لارى ان كانت الطبعة الجديدة من (يوتوبيا ) وصلت ام لا بعد
نفاذ الطبعات الاخيرة وجدت الشباب العاملين هناك يهدءون من روعى ويقولون :
-عادى يابنتى دة بشر زينا
-على فكرة د.احمد دة اول مرة نشوفه فيها فى مكتب دار النشر قعدنا معاه وشربنا شاى كمان
-يا جماعة اعذروها ..دة د.احمد برضه
وقتها ابتسمت وقلت :
-هو دة اللى فاهمنى
-انتى بتدرسى ايه
-انا اعلام قسم صحافة
-معقولة وخايبة كدة ومش عارفة تتكلمى
-لأ...لازم تعرفى تتكلمى كويس ..بصى اقفى قدام المراية كتييييير
-طب ما انا بقف
-لأ مش عشان تعملى ميك آب
-عارفة عارفة صدقنى انا كويسة والله وبعرف اتكلم بس دة د.احمد
انتوا مش متخيلين


يا ترى انتوا كمان متخيلين
شفتوا كم كنت حمقاااااااااااااء بلهااااااااء
لم استطع التحكم فى اعصابى
لكن دة د.احمد
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

nessma adel 03-02-09 04:19 PM

جين
ما تقولى كده
انتى تستحقى لقب ليلاسية عن جدارة و دى مش مجاملة
كلنا كان هيجرى لنا كده
كلنا معجبين بمؤلفاته
هههههههههههههه
بس ما تعيطيش علشان ما تثبتيش انك ضعيفة
طبعا انتى مش كده
هههههههههههههههههههههههه

jen 03-02-09 04:22 PM

هاى يا نسمة
عاش مين شافك
واضح انك شبعتى ضحك
بس انا ضعيفة بس امامه هو ود.نبيل فاروق
لانهم بجد حاجة متتوصفش ومينفعش الكلام يعبر عنهم

nessma adel 03-02-09 04:30 PM

بصراحة مش هضحك عليكى
ضحكت بس مش اوى
انا لو كنت مكانك كانت ركبى هتخبط فى بعض

Eman 03-02-09 06:32 PM

واااااااااو ياجين,,
جد شي حلو ,, انتي شفتيه عن كل الليلاسيين والله..
نيالك جد فرصة رهيبة وروعة..
حتى ردوده عليكي قمة الرقي والأخلاق,,
أنا حاليا مش عارفة شو أرد كيف انتي اللي شفتيه وجه لوجه..!!!

jen 03-02-09 06:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eman (المشاركة 1846303)
واااااااااو ياجين,,
جد شي حلو ,, انتي شفتيه عن كل الليلاسيين والله..
نيالك جد فرصة رهيبة وروعة..
حتى ردوده عليكي قمة الرقي والأخلاق,,
أنا حاليا مش عارفة شو أرد كيف انتي اللي شفتيه وجه لوجه..!!!

مش قادرة والله يا امونة حتى الان اصدق انى فعلا شفته
شىء يفوق الخيال
وفعلا هو كان فى منتهى التهذيب والاخلاق معايا
وكان نفسى اتصور معاه بس مش عارفة كنت عايزة اهرب من قدامه
لانى مش قادرة اتمالك نفسى

Lobna8 03-02-09 11:38 PM

والله يا جين انتي ليكى حق انك ماتصدقيش انك شفتيه وكلمتيه
انا عمرى ماشفته بس مبهورة بشخصيته وكتاباته
هو بجد يجنن

jen 04-02-09 12:38 AM

فعلا يا لولو
هو بجد يجنن
وكلنا فعلا مبهورين به حتى النخااااااااااااااع

nessma adel 04-02-09 02:00 PM

جين هو صحيح ان دكتور احمد خالد توفيق هيتوقف عن كتابة ما وراء الطبيعة عند العدد 80
ارجوكى اخبرينى علشان انا مش مصدقة

ابوسلمىوبس 04-02-09 03:53 PM

يا بختك بجد
اعتقد اننا كلنا ممكن نحسدك كده عينى عينك بدون زعل يعنى
تعرفى انا من عشاق د.احمد خالد توفيق و الحمد لله قرأت كل ما كتبه تقريبا
حتى اعداد ما وراء الطبيعه قرأتها كلها و احتفظ بكل الاعداد الى الآن
انا من عشاق كتاباته
لكنى للاسف ما قابلتوش و لا مره لحد دلوقتى
مع انى بلدياته ( طنطاوى يعنى )
عموما انتى شوفتيه ..كاننا كلنا شوفاناه
و بجد كلامك عن المقابله خلانى اعيش اللحظات دى كأنى كونت موجود معاكم بالظبط

:welcomepirate4:

jen 04-02-09 05:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nessma adel (المشاركة 1847348)
جين هو صحيح ان دكتور احمد خالد توفيق هيتوقف عن كتابة ما وراء الطبيعة عند العدد 80
ارجوكى اخبرينى علشان انا مش مصدقة

للاسف يا نسمة الخبر صحيح
انا دلوقتى هكتب موضوع جديد عن ندوة النهاردة فى المعرض
هتعلافى تفاصيل اكتر

jen 04-02-09 05:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوسلمىوبس (المشاركة 1847420)
يا بختك بجد

اعتقد اننا كلنا ممكن نحسدك كده عينى عينك بدون زعل يعنى
لأ انا عارفة ومتاكدة انكم كلكم بتحسدونى
ومش زعلانة
هههههههههههه
يارب ان شاء الله تيجى الفرصة اللى تشوفوه فيها
تعرفى انا من عشاق د.احمد خالد توفيق و الحمد لله قرأت كل ما كتبه تقريبا
حتى اعداد ما وراء الطبيعه قرأتها كلها و احتفظ بكل الاعداد الى الآن
انا من عشاق كتاباته
وانا كمان برضه من عشاااااااااااااااااااااقه
لكنى للاسف ما قابلتوش و لا مره لحد دلوقتى
مع انى بلدياته ( طنطاوى يعنى )
عموما انتى شوفتيه ..كاننا كلنا شوفاناه
اكيد
و بجد كلامك عن المقابله خلانى اعيش اللحظات دى كأنى كونت موجود معاكم بالظبط
:welcomepirate4:

هههههههههه
ان شاء الله بجد انتوا تشوفوا عينى عينك مش بس من خلالى

eng.eses 05-02-09 12:29 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....

أزيكم يا جين يا رب تكونى بخير ....

إيه يا بنتى ده اللى عملتيه وقعتى قلبى يا شيخة هههههه

ده أنا مع كل كلمة كتبتيها حسيت ان انت هتقعى بجد ويغم عليكى ...هههههههههههه

هو آه اللقاء معاه ليه رهبة برضوا بس لازم الواحد يتماسك ....

على العموم يا ستى خير والمهم انك شوفتي د/ احمد ود/ نبيل ......

أنا الحمد لله قدرت أروح الندوة أنا كمان:p

(بلاش حسد يا جماعة من فضلكم ) ههههههههههه

بس أنا بقى ليا قصة تانية ... أنا فى أول اللقاء كنت أحس برهبة من الموقف ...

وكأن هأقابل ناس من كوكب تانى مش بنى آدمين .... فعلا أساطير ....

بس بعد لما سمعت حكاية انهاء السلاسل دى تحولت رهبتى إلى غضب ....

المشكلة ان أنا معرفتش أتمالك نفسى وظهر على وجهى تعبير الغضب ،حتى ان د/أحمد لاحظ كده

وبعد لما مضى ليا الكتاب قالى لاقيته بينظر ليا فى قلق وبيقولى " مالك يا بنى فيه حاجه مضايقاك؟"

وهنا لم توقف لسانى عن الكلام وأحسست بجفاف رهيب فى حلقى ...شلل تام ...وبصعوبة خرجت الكلمات من بين شفتاى " ...... ما وراء الطبيعة ............" طبعا فهم وابتسم وقالى " هات الكتاب اللى معاك كده "
أنا اتسمرت مكانى شوية وبعدين لاقيت الناس اللى جاية ورايا بدأت تزوم وتتنرفز ففقت من حالتى اللى كنت فيها وأعطيته الكتاب فكتب ليا إهداء خاص وابتسم ورجعه ليا ....
الصراحة أحسست بمليون شعور ساعتها ...الفرحة ... وأهم حاجة حستها نظرات الناس ليا وأنا ماشى بعد ما الدكتور كتب ليا اهداء خاص .... حسيت ان اليوم ده مش هيفوت على خير ...
هههههههههههههههههههههه
وانه حاجة كانت هاتحصلى ساعتها فاخدت نفسى من سكات وخرجت ......

وأنا بفخر بإن الدكتور كتب ليا هذا الاهداء الخاص .....

وأنا والله كنت بفكر ساعتها ان أنا أقابل جميع اصدقائى فى منتدى ليلاس بعد الندوة بس للأسف جت لي الفكرة متأخرة .....

على فكرة أنا أعجبنى موضوعك يا جين...

وأكتر حاجة عجبتنى فيه هو أسلوبك الجميل فى سرد الحوار و تصوير المشهد ...

انتى فعلا موهوبة وصحفية ممتازة ....

وفقك الله .....

دمت بخير ....

jen 05-02-09 02:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.eses (المشاركة 1848025)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....


أزيكم يا جين يا رب تكونى بخير ....
اهلا ازيك يا اسلام نا الحمد لله تمام
ان شاء الله انت كمان تكون بخير

إيه يا بنتى ده اللى عملتيه وقعتى قلبى يا شيخة هههههه

ده أنا مع كل كلمة كتبتيها حسيت ان انت هتقعى بجد ويغم عليكى ...هههههههههههه
ههههههههههههههههههه
معلش بقى لازم تعذرنى

هو آه اللقاء معاه ليه رهبة برضوا بس لازم الواحد يتماسك ....
عارفة والله بس تقول ايه ؟

على العموم يا ستى خير والمهم انك شوفتي د/ احمد ود/ نبيل ......

أنا الحمد لله قدرت أروح الندوة أنا كمان:p

(بلاش حسد يا جماعة من فضلكم ) ههههههههههه
ههههههههههههههههههههه



(لقائى مع د.احمد خالد توفيق)
بقلم :
eng.eses



بس أنا بقى ليا قصة تانية ... أنا فى أول اللقاء كنت أحس برهبة من الموقف ...

وكأن هأقابل ناس من كوكب تانى مش بنى آدمين .... فعلا أساطير ....
نفس الاحساس اللى انتابنى

بس بعد لما سمعت حكاية انهاء السلاسل دى تحولت رهبتى إلى غضب ....

المشكلة ان أنا معرفتش أتمالك نفسى وظهر على وجهى تعبير الغضب ،حتى ان د/أحمد لاحظ كده
حتة موقف !!

وبعد لما مضى ليا الكتاب قالى لاقيته بينظر ليا فى قلق وبيقولى " مالك يا بنى فيه حاجه مضايقاك؟"

وهنا توقف لسانى عن الكلام وأحسست بجفاف رهيب فى حلقى ...شلل تام ...وبصعوبة خرجت الكلمات من بين شفتاى
ايه يابنى الابداع دة ولا احسن كاتب
" ...... ما وراء الطبيعة ............" طبعا فهم وابتسم وقالى " هات الكتاب اللى معاك كده "
أنا اتسمرت مكانى شوية وبعدين لاقيت الناس اللى جاية ورايا بدأت تزوم وتتنرفز ففقت من حالتى اللى كنت فيها وأعطيته الكتاب فكتب ليا إهداء خاص وابتسم ورجعه ليا ....
الصراحة أحسست بمليون شعور ساعتها ...الفرحة ... وأهم حاجة حستها نظرات الناس ليا وأنا ماشى بعد ما الدكتور كتب ليا اهداء خاص .... حسيت ان اليوم ده مش هيفوت على خير ...
هههههههههههههههههههههه
وانه حاجة كانت هاتحصلى ساعتها فاخدت نفسى من سكات وخرجت ......
ههههههههههههههههههههه
احسن حاجة عملتها انا برضه اول ما خلصت الكلمتين بتوعى طرت على برة

وأنا بفخر بإن الدكتور كتب ليا هذا الاهداء الخاص .....
بس احنا عايزين نعرف الاهداء
معلش الجماهير تطالب

وأنا والله كنت بفكر ساعتها ان أنا أقابل جميع اصدقائى فى منتدى ليلاس بعد الندوة بس للأسف جت لي الفكرة متأخرة .....
كان لازم كان يبقى فيه اتفاق قبلها ونلبس بقى كلنا لون موحد
جزمة ابيض فى اسود وبنطلون ابيض وجاكيت احمر
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
على فكرة أنا أعجبنى موضوعك يا جين...

وأكتر حاجة عجبتنى فيه هو أسلوبك الجميل فى سرد الحوار و تصوير المشهد ...

انتى فعلا موهوبة وصحفية ممتازة ....

وفقك الله .....
مرسى جدا جدا جدا جدااااااااااااااااا يا اسلام
ربنا يخليك
رفعت من روحى المعنوية بشكل

دمت بخير ....


كل التحية والود

zezo_82 06-02-09 10:45 PM



عزيزتــــــــــــي جين /

أكيد طبعا جالك 142554 رد بيقولوا انهم غيرانين منك وياريت تعتبري اني ردي ده هو رقم 142555 اللي

بيقولك ــ يابختك ــ ومن بعد اذنك طبعا انا بعت مشاركتك دي ل د / احمد وكان رده كالاتي /

(شكرا على هذا الرأي الجميل .. لكن لا تتصور كم تثير هذه الكلمات خوفي من أن أفقدها يوما .. دعك

من شعوري بأني لا أستحق ربع هذا الكلام وشعوري بأن هذه القارئة العزيزة مخدوعة في وتمتدح

شخصا آخر أتمنى أن أكونه..)

كان هذا رد كاتبنا العزيز وكما ترين تعبر كلماته عن تواضعه وتميزه 0000

واخيرا شكرا لكي ايها ايتها المتميزة

jen 07-02-09 04:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo_82 (المشاركة 1850571)

عزيزتــــــــــــي جين /

أكيد طبعا جالك 142554 رد بيقولوا انهم غيرانين منك وياريت تعتبري اني ردي ده هو رقم 142555 اللي

بيقولك ــ يابختك ــ
ههههههههههههههههه
يا بختك انت واضح انك على اتصال بالدكتور
ومن بعد اذنك طبعا انا بعت مشاركتك دي ل د / احمد وكان رده كالاتي /

(شكرا على هذا الرأي الجميل .. لكن لا تتصور كم تثير هذه الكلمات خوفي من أن أفقدها يوما .. دعك

من شعوري بأني لا أستحق ربع هذا الكلام وشعوري بأن هذه القارئة العزيزة مخدوعة في وتمتدح

شخصا آخر أتمنى أن أكونه..)

كان هذا رد كاتبنا العزيز وكما ترين تعبر كلماته عن تواضعه وتميزه 0000

انا بس نفسى اعرف ازاى بعتله وازاى رد عليك بهذه السرعة الخيالية
طبعا مرسى جدا على الاهتمام
ومتتصورش انا سعيدة اد ايه بان دة رد د.احمد
قمة فى التواضع دائما او ربما هو يجهل حقيقة نفسه
وبالتأكيد بالتأكيد لن يفقدنى ابدا ابدا ابدا
واكيد انا لست مخدوعة انه هو بعينه من اتحدث عنه ولو اننى لم افه حقه فعلا
بس بجد قولى انت عرفت ازاى تبعتله وازاى رد عليك
بقولك لازم تقولى
انا لما فضولى بيشتعل متتصو ش ببقى عاملة ازاى

واخيرا شكرا لكي ايها ايتها المتميزة


اشكرك انت على مشاركتك اللى بجد اسعدتنى جدا جدا

princessa 08-02-09 01:14 PM

تسلمي عزيزتي جييين
مشكووووورة

jen 08-02-09 02:04 PM

ميرسى يا برنسيسة
تسلمين انتى يا جميلة

zezo_82 08-02-09 07:02 PM

عزيزتي جين /

بالطبع انت فضولية والا ستكونين روبن هود بدلا من جين هود !!! لات الانثي بطبعها فضولية

العبد لله سخيف جدا كما ترين وسمج علي الارجح 0000

بالنسبة للتواصل مع د / احمد فهو بسيط جدا فكل ماعليك هو ارسال الرسالة علي بريده الالكتروني

الذي تفضلتي ووضعتيه في مشاركة اخري 000

لست نادما علي اعطائي تلك المعلومة لك بالرغم انني كنت ساستغلك واعطيك تلك المعلومة في مقابل

ثمن ( عشوة كباب )!!!!!

كفاني اليوم سخفا حتي لااجد نفسي في الشارع مطرودا من المنتدي بعيدا عن تلك الصحبة الرائعة 0

وفي النهاية لكي خالص تحياتي0000000


ملحوظة / لاادري ان كان قراء د / احمد يتابعون مشاركاته كل خميس في ( بص وطل ) وكل ثلاثاء في

جريدة ( الدستور ) ام لا لذلك احببت ان انوه علي هذا00000

jen 09-02-09 12:05 AM

الاخ العزيز جداااااااااااا زيزو
مشاركتك جعلتنى ابتسم وانا اقرأ كل حرف منها
اسلوبك ساخر ودمه خفيف
المهم انا بصراحة لم احاول التواصل مع د.احمد عن طريق الاايميل لاننى سمعت ان الوصول اليه
عن طريقه صعب حبتين لذلك لم الجأ الى هذه الوسيلة اما الان فاعتقد ان د.احمد سيغير ايميله نظرا لرسائلى التى ستمطره مطرا
اهلا بك عضو فعال معنا بليلاس واتمنى ان ارى لك المزيد من المشاركات
وجيدانك نوهت عن كتابات د.احمد حتى يعرف الجميع
ثانكس

zezo_82 16-02-09 07:09 PM

عزيزتي جين/

هل تم التواصل عبر الايميل بينك وبين د/ احمد ؟

لماذا اسأل ؟ لاني فضولي جدا اكثر منك ياعزيزتي واحب التدخل فيما لايعنيني بالمرة0000

اضيفي الي ذلك اود ان اعلم هل يرد سريعا ام لا؟؟



وفي النهاية لكي تحياتي

ثم كانت الذكري 21-02-09 10:50 PM

جين بجد يا بختك أنا كمان نفسي موت أشوف دكتور أحمد. فكرتيني لما شفت دكتور نبيل فاروق في ندوة أيام ما كنت طالبه في الجامعه بس أنا كنت جريئة عنك فضلت أكرر لنفسي السؤال نص ساعه لغاية ما جت لي الجرأة و سألته لا و كمان خدت توقيعه مرتين.

jen 27-02-09 02:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo_82 (المشاركة 1864337)
عزيزتي جين/

هل تم التواصل عبر الايميل بينك وبين د/ احمد ؟

لماذا اسأل ؟ لاني فضولي جدا اكثر منك ياعزيزتي واحب التدخل فيما لايعنيني بالمرة0000

اضيفي الي ذلك اود ان اعلم هل يرد سريعا ام لا؟؟



وفي النهاية لكي تحياتي

نعم..لقد بعثت له رسالة لكن حتى الان لم اتلق الرد
ولا ادرى لماذا يراودنى هذا الشعور خاصة من اسلوبك الذى يطابق تماما اسلوب د.احمد اشعر انك من كتبت رده على موضوعى
!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!

jen 27-02-09 02:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ثم كانت الذكري (المشاركة 1872883)
جين بجد يا بختك أنا كمان نفسي موت أشوف دكتور أحمد. فكرتيني لما شفت دكتور نبيل فاروق في ندوة أيام ما كنت طالبه في الجامعه بس أنا كنت جريئة عنك فضلت أكرر لنفسي السؤال نص ساعه لغاية ما جت لي الجرأة و سألته لا و كمان خدت توقيعه مرتين.

طيب يا ذكرى انتى كررتى سؤالك واعتدتى على الموقف وهيئى نفسك تمام
انما انا فى الرمة الاولى دخلت دار ليلى ولقيته مرة واحدة قدامى
كنت اعمل ايه يعنى هههههههههههههههه

zezo_82 28-02-09 11:54 AM

لا داعي لكل علامات التعجب هذه ياعزيزتي 0000

تطابق اسلوبي مع اسلوب د / احمد شرف لاادعيه واري ان رايك هو وسام علي صدري0000

يمكنني ان اعطيك عنوان بريدي الالكتروني ورمز المرور ايضا لكي تتاكدي بنفسك انه هو من كتب تلك

الكلمات !!!!

وفي النهاية اعتذر عن قلة سخافاتي اليوم لان ( المزاج مش رايق)

ولكي خالص تحياتي

دستوفسكى 05-04-09 06:32 PM

أنا كمان كنت موجود في اليوم ده في حفل التوقيع..

ووقعلي دكتور أحمد ودكتور تامر إبراهيم.. ودكتور أحمد يومها إفتكرني وقعد يهزر معايا لما عرف إني أنا عبد الكريم محمود رفعت إللى فزت بالمركز الأول في مسابقة سند راشد لأدب الرعب.. وكان شرف ليا إن حضرته هو إللي إختار قصتي (قشعريره) علشان تاخد المركز الأول..

أحلى حاجه في دكتور أحمد غنه بيحمل روح شبابيه جميله قوي قوي قوي ..
وذهنه حاضر دايماً في المزاحات الخفيفه كما في توقيعاته على القصص..


في مجموعة قوس قزح كتبلي دكتور تامر..

شد حيلك في كتاباتك با عبد الكريم وأتمنى أن تحوز المجموعه إعجابك..

فقام الدكتور أحمد بالتوقيع تحت توقيع دكتور تامر وكتب

(وأنا كمان)..

waxengirl 11-04-09 06:04 PM

عسل ياجينى
يابنتى اللى حصلللك ده عادى وطبيعى ههههههههههه والله انتى حته سكره ........

jen 05-05-09 11:12 PM

دستوفسكى
يا بختك يا عم
فيه معرفة سابقة مع د. احمد
عقبالنا يارب ما نفوز كدة
طب ياريت تعرضلنا قصتك دى هنا فى ليلاس وهنبقى سعداء جدا
اعتقد منتدى القصص القصيرة هيناسبها
شكرا على مشاركتك الجميلة

jen 05-05-09 11:14 PM

انتى اللى سكر يا واكسينتى يا حبيبتى
اكيد طبعا اللى حصلى عادى
يعنى هو فيه مخلوق وانسان طبيعى يشوف د. احمد وميحصلوش كدة
هههههههههههههههههه

*تالا* 08-02-10 09:08 PM

ماشا الله اللهم صل على محمد
نيالكم:AaZ04485:
هههه عقبى لنا احنا الباقيين نقابله
فعلا د.أحمد متواااااضع
شفته في حالة ابداع
بس ياخسارة الشيخ المخرف رفعت اسماعيل
:Taj52::Taj52::Taj52:
حنتوحش له
:52::52::52:


الساعة الآن 02:40 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية