منتديات ليلاس

منتديات ليلاس (https://www.liilas.com/vb3/)
-   القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء (https://www.liilas.com/vb3/f498/)
-   -   جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي... (https://www.liilas.com/vb3/t201850.html)

زهرة منسية 23-02-16 10:24 AM

رد: جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي...
 
صباح عسل جوجو تصدقي يا بنت اول مره اتفق معاكي علي ثقالة بطل
سيفو ثقيل بجد و هيضيع نفسه بغيرته و هيعكنن علي نفسه علي الفاضي
صباحك سكر جوجو وحشاني مناغشاتك 😘😘😘

منى لطفي 23-02-16 11:00 AM

رد: جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي...
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همس الريح (المشاركة 3598032)
اعجبني ان هل منه ما الحوا عليها يدرون وش فيها
و معهم حق
اكبر النار من مستصغر الشرر
كذا اهم حلوا اول سوء تفاهم امبينهم
و عسي سيف ذا يقضب لسانه و يحكم عقله قبل لا اقلب عليه بالوجه الاقشر اللي ابيه حصرا حق طويرق

هموووووسة صباح الورد يا عسسسل، ههههه صديقاتي بيقولوا لي منمن انتي اللي يجي منك كله حلو يا حلو هههههه...
أما طويرق ما ييجي شي في اللي هيعمله سيف، مالت عليهم تنيينهم!!!! هههه يا خراشي عليا في الخليجي أجننن :party0033:.....
احنا يدوب بنسمي في كوارث النت والل يجاي أكتررررر.. منتظراكي حبيبتي امووووواه.. :e106::e106::e106:

منى لطفي 23-02-16 11:06 AM

رد: جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي...
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة منسية (المشاركة 3598021)
صباح الخير صبايا ازيكم يا حلوات عاملين ايه

حلقه جميله قوي يا منمن عجبني فيها ان لا منه كابرت ولا سيف كمان هي برغم ترددها للارتباط بسيف من البدايه و برغم غلط سيف وغباءه و برغم كمان ثقتها ان اهلها هيفقوا ع اي قرار هتاخده لكن كانت متعقله لما استشعرت انه بيحبها بجد و صراحها بحقيقة مشاعره بكل صدق شافت انها تديله فرصه تانيه افضل برافو عليها
اما سيف عجبني جدا انه مش كابر واخد الموضوع علي كرامته لا هو عارف انه غلط علشان كده كشف الستار عن مشاعره و حاول انه يرضيها باي طريقه والاجمل من كده انهما الاتنين احتفظوا بالمشكله بينهم وده عين العقل
شكرا منمن بانتظار المغامرات القادمة :)

هلا زهورتي منوراني يا قمر، فعلا أحلى حاجة الصراحة وعدم المكابرة، يمكن هذا الشيء اللي خلّا منة تسامحه وتعطيه فرصة تانية، هو انسان صريح ومن اول ما شافها وأعجب بيها قرر يخطبها لانه الخط المستقيم أقصر طريق بين نقطتين، صراحة احترمتها منة فيه وقدر من وقتها انه يلفت انتباهها، وفعلا أحلى حاجة انه المشكلة فضلت محصورة بينها وبين سيف ما حكيت لأهلها لانه مهما كان هي سامحت ورجعت لكن كان اهلها هيكبروا الموضوع في رأيي أنا انتي وجوزك اعملوا في بعض اللي بتريدونه كله لكن الا الاهل لانك بنتهم اكيييد هيزعلوا ويغضبوا عشانك وهو ابنهم اكيد حمااااتك هتقول هو فيه زي ابني دا يتحط ع الجرح انتي بقه في ثانية تنطي وتقوليلها بابتسامة صفرا: يورم يا طنط!!!!! هههههههههه تسلميلي حبيبتي تقبلي تحياتي منتظراكي في حلقة الليلة يا قمر ومفاجأة تانية من مفاجآآآآت النت!!!!!!!! :t9L04569::e106::e106::e106:

منى لطفي 23-02-16 11:12 AM

رد: جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي...
 
في حلقة الليلة من "جوازة... نت!!"
منة بزفرة ضيق:
- يا سيف يا حبيبي قلت لك بإذن الله راجعين بكرة إن شاء الله،...، أومأت برأسها إيجابا وكأنه يستطيع رؤيتها وتابعت وكأنها تهادن طفلا صغير:
- حاضر يا سيف، واحنا في القطر هكلمك،..استمعت قليلا ثم أجابت بسخرية ضاحكة:
- يعني ايه مين اللي هيوصلنا المحطة دي؟، أكيد نادر طبعا!...، أبعدت هاتفها المحمول عن أذنها قليلا وهى تُجعّد تعابير وجهها لصوته العالي ، وانتظرت الى أن هدأ ثم تحدثت بهدوء قائلة:
- خلاص، خَلّصت!، بكرة بإذن الله هناخد قطر 7 الصبح، رانيا هتوصل انهرده بالليل ان شاء الله، أشوفك على خير... سلام، وأغلقت الهاتف من فورها وهى تزفر متأففة بحنق هاتفة بصوت منخفض مسموع:
- أووووف، مجنون!،انا متجوزة واحد مجنون!، ثم أشرق وجهها بابتسامة عريضة وهي تتابع قائلة:
- بس بموت في جنانه، وإن شاء الله شفاك على إيديا يا سيف يا ابن أم سيف!!...
*************************************************
حاولت منة ازاحة هذه الحزن الجاثم فوق كتفي صديقتها جانبا وسألتها بمزاح خفيف:
- والعريس بقه... شوفتيه فين وازاي وامتى ؟، ياللا اعترفي وبالتفصيل الممل!!..
انتفضت منة واقفة وهي تصرخ بذهول بعد أن روت نشوى حكايتها مع العريس المرتقب :
- انت بتقولي ايه يا نشوى؟، عرفتيه عن طريق النت؟، جواز فيس بوك ازاي يعني انا مش فاهمه؟؟.....
لم تنتبه منة الى نظرات رواد المطعم فقد انشغلت بالنظر الى صديقتها الماثلة امامها وكأنها تطالع كائن خرافي قادم من كوكب آخر وعقلها يفتش بجنون عن اجابة لسؤالها اللحوح:
- فيس بوك؟، عريس فيس بوك؟، ازاااااي؟!!..

منى لطفي 23-02-16 04:03 PM

رد: جوازة.. نت!!... رواية بقلمي/ منى لطفي...
 
ايه دا يعني مش عاوزين الحلقة؟؟ فيس بيبكي :0oiiii: ..... ماحدش شجعني ولا بكلمة واحدة... اعااااااااااا يعني بلاها سيف الليلة دي؟!!!!!!!!!!


الساعة الآن 08:56 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية